forum

Spadki fps podczas gry w osu!

posted
Total Posts
10
Topic Starter
Xantis
Witajcie, po formacie nagle pojawił mi się problem ze spadkami fps w Osu!. Są to randomowe spadki w trakcie gry powodujące standardowe ścięcie, które najczęściej kończy się przerwaniem combo i niechęci do dalszej gry. Przed formatem nie miałem tego problemu, więc zastanawiam się co może być tego przyczyną. Fps'y ustawione na stałe 240, tak jak wcześniej. Jakieś pomysły jak rozwiązać ten problem?
Anti Fun
Też tak czasami łapię takie spadki, ale są tak rzadkie że to aż tak nie przeszkadza. Ustaw fpsy na bez limitu, to podstawa, chyba że grasz na samej baterii w laptopie i chcesz aby ci dłużej wytrzymała
Topic Starter
Xantis
Jak fps'y bez limitu mają być lepsze, skoro dużo łatwiej wtedy o spadki? A to nie mała liczba fps powoduje ścinki, a właśnie te spadki, nie ważne czy one będą przy 240 czy przy 2000 fps, jeśli będzie nagły spadek fps to będzie ścinka i tyle. U mnie są one kilka razy na mapę, jeśli nie kilkanaście - zależy od jej długości, więc to bardzo przeszkadza.

No i jak już wcześniej wspomniałem, przed formatem nie miałem problemu ze stałymi 240 fps.
Anti Fun
Hmm... od zawsze grałem bez limitu, bo na ograniczonych fpsach często gubi mi klatki, dopiero przy 600 fpsach to nie występuje. A spadek fpsów może mam raz dziennie, a i to nie zawsze. Spróbuj pograć na nieogranicznonych, nie masz nic do stracenia, jak będzie źle to wrócisz do poprzednich ustawnień
maikuroPoni
This map has been deleted on the request of its creator. It is no longer available.
-Maus-

Xantis wrote:

Jak fps'y bez limitu mają być lepsze, skoro dużo łatwiej wtedy o spadki? A to nie mała liczba fps powoduje ścinki, a właśnie te spadki, nie ważne czy one będą przy 240 czy przy 2000 fps, jeśli będzie nagły spadek fps to będzie ścinka i tyle. U mnie są one kilka razy na mapę, jeśli nie kilkanaście - zależy od jej długości, więc to bardzo przeszkadza.

No i jak już wcześniej wspomniałem, przed formatem nie miałem problemu ze stałymi 240 fps.
Z tego co mi wiadomo ustawienie zbyt wysokiego limitu FPS potrafi spowodować klatkowanie; dzieje się tak, ponieważ komputer próbuje osiągnąć maksimum ustalonego limitu.
Novalogic
O ile 120 na szybkich mapach to za mało, o tyle 240 najzupełniej wystarcza do optymalnej gry. Następnym razem kiedy gra ci się przytnie wejdź w menadżera zadań i sprawdź wykorzystanie procesora, czy czasami nie skacze do 100%. Jeżeli tak, to wejdź w zakładkę procesy i sprawdź który proces tak ci momentami bruździ ( sugeruję kliknąć "Pokaż procesy wszystkich użytkowników - wtedy będziesz widział również procesy systemowe ). Mnie czasami laguje w ten sposób przez proces systemowy Trusted installer czy coś takiego, prawdopodobnie związany z automatycznymi aktualizacjami systemu. Ostatnio jak sprawdzałem to on sam chwilami potrafił zeżreć 60% zużycia procesora.

A jeżeli będzie to jakiś inny proces, który można bezpiecznie wyłączyć to rozwiążesz tym samym problem.
Topic Starter
Xantis
@Transformau5: Jak już wspomniałem, wcześniej limit 240 fps nie powodował żadnych spadków klatek nawet, jeśli w tle było video, a teraz nawet bez potrafi ścinać, to nie jest normalne.

@Novalogic: Już to robiłem, niestety nic nie wskazuje na to, by procesor czy też dysk był obciążony.

@edit: Na razie z wieczora spróbuję na nielimitowanych klatkach oraz opcję z OpenGL, chociaż ta raczej dużo nie zmieni.

@edit2: Przy ustawieniu fps bez limitu nadal są ścinki.
Koziel on osu
ja też tak mam ja mam na bez limitu a po 10 minutach 50 fps i nie wiem co z tym zrobić

pomożecie?
Zain Sugieres
juz mogles zalozyc nowy thread zamiast necropostowac 3letni
Please sign in to reply.

New reply