forum

Receptor - Redstar

posted
Total Posts
90
Topic Starter
fergas
This beatmap was submitted using in-game submission on 21 ноября 2014 г. at 20:55:19

Artist: Receptor
Title: Redstar
Tags: marathon russian downtempo drum and bass experimental glitch-hop dnb
BPM: 174
Filesize: 9181kb
Play Time: 05:33
Difficulties Available:
  1. Glory (4,86 stars, 1299 notes)
Download: Receptor - Redstar
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
Redownload please 21.11 norrmal-hitfinish changed to drum-hitfinish

Cutted version. Full free mp3 here or youtube link.

На Земле безжалостно маленькой
жил да был человек маленький.
У него была служба маленькая.
И маленький очень портфель.
Получал он зарплату маленькую...
И однажды — прекрасным утром —
постучалась к нему в окошко
небольшая, казалось, война...
Автомат ему выдали маленький.
Сапоги ему выдали маленькие.
Каску выдали маленькую
и маленькую — по размерам — шинель...
...А когда он упал — некрасиво, неправильно,
в атакующем крике вывернув рот,
то на всей земле не хватило мрамора,
чтобы вырубить парня в полный рост!


Forgot to add original sample
Xiaolin
From my queue ~ :3
[Little Diff]
  1. The diff name sounded weird, try to rename it to ''Marathon'' or anything else
  2. 02:21:765 (5,6,7,8,9) - These jumps are hard to read, try to stack it with 02:21:248 (2) ~ c:
  3. 02:23:144 (3) - How about that you move this to x:312 y:139? The place that you added sounded weird though..
  4. 02:29:868 (3,4,5,6,1) - Remove stack, like what you did in the other notes ~
  5. 02:34:523 (1) - Copy this and past it at 02:35:213?
  6. 02:40:041 (1) - ^ Past it at 02:40:730 (2)
  7. 02:56:592 (1,2) - Try to do something like this:

Nice map ~

Good luck ~ :)
Topic Starter
fergas

Lapis Aoki wrote:

From my queue ~ :3
[Little Diff]
  1. The diff name sounded weird, try to rename it to ''Marathon'' or anything else I will think about it but diff's name based on poem used in this track. You can try to translate it(in description) u will understnad my idea. What ever mb i will rename to "Little marathon"
  2. 02:21:765 (5,6,7,8,9) - These jumps are hard to read, try to stack it with 02:21:248 (2) ~ c: I did it on purpose cause of stacks - in game 02:21:765 (5) - stacked with 02:21:248 (2) -
  3. 02:23:144 (3) - How about that you move this to x:312 y:139? The place that you added sounded weird though..Didnt understand what u mean "weird" but moved- looks better
  4. 02:29:868 (3,4,5,6,1) - Remove stack, like what you did in the other notes ~Didnt understand. i guess its ok
  5. 02:34:523 (1) - Copy this and past it at 02:35:213?Do your request something like this? I accept this
  6. 02:40:041 (1) - ^ Past it at 02:40:730 (2)^
  7. 02:56:592 (1,2) - Try to do something like this:I dont like such blankets, sry

Nice map ~

Good luck ~ :)
Thanks a lot! :)
340
little irc mod
we worked mostly on hitsounds
SPOILER
17:45 340: предлагаю переименовать диффу в "War", ибо "Little Diff" реально слух режет ><
17:45 340: коротко и по теме, имхо!
17:46 340: 02:26:937 (3) - ctrl+g
17:46 fergas: Ну да, мне уже выскахзали фи - Little Marathon мб назову позже
17:47 340: лично мне little marathon тоже не очень нравится:\ ну да ладно, дело твоё!
17:47 fergas: изначально я предполагал что следование курсора крест накрест было
17:48 fergas: приму к сведению и то и то
17:48 340: 02:31:592 (6) - этот кружочек меня смущает. предлагаю перетащить его вооот сюда https://osu.ppy.sh/ss/1752593
17:49 340: ну или в другое место запихнуть
17:49 340: лишь бы не было оверлапа со слайдером
17:50 fergas: принял, сделал бланкет со слайдером
17:50 340: 02:59:696 (2) - клапы на синих тиках - не ок, имхо
17:51 fergas: нууу... я поставил его под характерный звук и продлил по все дллинне карты
17:52 fergas: он вроде не не сбивает с ритма(как мне кажеться), ноя приму к сведенью, и мб буду удалять, если буду писать по этому же поводу
17:52 340: выскажу своё мнение: звучит не очень. попробуй тогда подыскать какой-нибудь кастомный клап, может быть получше будет
17:53 340: 03:00:386 (6,1) - ещё одно имхо. предлагаю заменить вот так https://osu.ppy.sh/ss/1752614
17:54 fergas: вот над этим я уже думал и ищу соответсвующие хитсануды - на этот звук хотел бы найти какой-нибдь мягкий басс или что-то вэтом духе
17:54 fergas: я использовал такую форму слайдры во всех аналогичных случаях по звучанию
17:56 fergas: не знаю, на мой взгляд это чутка разбовляет карту, но опять приму к сведению и буду ремапать, если будет упоминатсья далее,
17:56 340: по поводу клапов
17:56 340: http://puu.sh/9JrVH/16aac458f2.wav
17:57 340: или воооот это http://puu.sh/9JrXT/6d43436dae.wav
17:58 fergas: скорей 2ой - 1ый слишком сильно сливаетсья с общим звучанием. Огромное спасибо!
17:58 340: этот хитсаунд взят из хитсаунд пака некого LKs
17:58 340: https://osu.ppy.sh/u/lks
17:58 340: скачай, посмотри
17:58 340: авось чего получше отроешь
17:58 fergas: "некого" :D
17:59 fergas: угу
17:59 340: 03:53:748 (3,5,7) - additions=drums
18:00 fergas: не понял
18:00 340: слева есть такая хреновина http://puu.sh/9Js9k/91539ae195.jpg
18:00 340: там в additions выбери drum
18:02 fergas: эм... мб глупый вопрос, но для чего этот параметр? я его чуть ли не превый раз обнаружи ._.
18:02 340: короче
18:02 340: он меняет звук свистков, финишев и клапов
18:03 340: если ты выберешь drum, то эти звуки возьмутся из соответствующего набора
18:03 fergas: окей, приму, чуть позже точнее разберусь
18:03 340: очень полезная хрень
18:04 340: раньше это делали с помощью грин лайнов
18:04 fergas: типо тоже самое чтоо через тайминг секции но не через таминг секции? :D
18:04 fergas: тогда зачем менятье сли сам по себе звук никак не меняться - биты все теже самые
18:05 fergas: я вообще очень плллоххо разбираюсьь в хитсаундах, о очнеь много делаю по наытию
18:05 340: наытию?
18:06 340: в опщем, если ты поставишь на этих нотах параметр auto, то будут играться файлы normal-hitclap.wav и normal-hitfinish.wav
18:06 fergas: ну в том плане: знаю что есть какой-либо выраженый звук - его надо подчеркнуть. На этом мои познания заканчиваються. Короче забей - я не умею делать хитсаунды
18:07 340: а если поставишь на drum, то будут играться файлы drum-hitclap.wav
18:07 340: и т.д.
18:07 fergas: понял
18:07 340: они, по-моему, звучат В РАЗЫ ЛУЧШЕ на тех нотах, которые я скинул
18:07 fergas: ок
18:08 340: 04:52:455 (1) - финиш на начало слайдера
18:08 340: 04:55:213 (1) - same^
18:08 340: ну и так далее
18:08 fergas: принял
18:09 340: 05:30:730 (12) - финиш на начло
18:11 fergas: принято аналогично я тут то же пропускал
18:11 fergas: 02:56:248 (12) -
18:12 340: 06:03:403 (4,6,8) - я чего-то не понял, понравился ли тебе тот момент с drum'ами, но... additions=drum
18:13 340: 06:27:627 (9) - новое комбо здесь
18:13 fergas: я потом пошарю, на данный моментя не вижу в этом смысла, этот моментя так же закпомнил как и налогичый
18:13 340: 06:27:972 (1) - а вот здесь убрать
18:13 fergas: упс :D
18:13 fergas: принято
18:13 340: парень, что у тебя с клавой? :D
18:14 fergas: вообще забей - я пишу как сумашедший, и часто совершаю ошибки(ООООчень часто)
18:15 340: 06:27:627 (1,2,3,4) - на начало каждого слайдера поставь клапы и sampleset=drum additions=drum
18:16 340: 06:48:661 (2,3,4,5,6,7) - ты убиваешь во мне внутреннего перфекциониста :D
18:18 fergas: если честно я не совсем вижу смысла в изменении сетов, так как звука, на которые я леплю хитсаунды всего 3, если уж и делать, то надо уже добволять отдельные сеты
18:18 340: ну и на твоём месте я бы заменил все спиннеры (кроме последнего) на МЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕДЛЕЕЕЕЕЕЕННЫЕ слайдеры
18:18 340: очень медленные
18:18 fergas: я уже думал над этим
18:19 fergas: была изначально такая задумка
18:19 fergas: но потом я налепил просто слайдеров, что бы было понятно где конец примерно на взгляд
18:20 fergas: вообще переделаю
18:21 340: звук на тех моментах с драмами должен быть каким-то более "мягким" что ли
18:22 340: и ещё
18:22 340: попробуй offset=132447
18:23 fergas: ок. Идея я понял, что ты хочешь донести, может быть такая проблема - так как карта сама без кастомных сетов, мб ты слышишь чутка другие хитсаунды
18:23 340: я слышу стандартные хитсаунды из стандартного скина:Р
18:24 fergas: ну вот у меня не из стандартного,(которые мне более любы по звуку
18:25 340: кстати, советую пользоваться стандартными хс хотя бы в редакторе
18:25 fergas: http://puu.sh/9JtCD/bd64d7e22a.wav
18:25 fergas: у меня вот этот звук на клап стоит
18:25 fergas: да, я уже понял, надо было изначально создавать кастом
18:26 fergas: с оффсетом, мне кажетсья чутка не то
18:27 340: здесь это лучше всего слышно:Р 03:28:309 -
18:27 340: ну ладно, может быть я ошибся на 2 мс
18:27 340: 132449
18:27 340: и проверяй оффсет под 25% playback rate
18:28 fergas: так я и делаю
18:30 340: ну ладно, на этом я свой мод завершил
18:30 340: выкатываю лог на форум
emilia
Ok 5 min maps GO!

02:22:455 (1) - This note kinda starts at a weird time
02:26:937 (3) - Consider Ctrl+G
02:27:627 (1,2) - Flow seems weird
03:11:075 (3,4,5,6) - Curve this a little more
03:11:765 (1,2,3,4,1) - Transitions here are weird
03:53:748 (3,4,5,6,7,8,9) - No one likes these. It's gonna hard to not miss note 9. (unless that's your intent)
04:20:730 (1,2,3,4,5) - Centralize?
04:44:179 (1,2,3,4,1) - Feels very off
05:42:800 (3,4,5,6,7) - This looks very confusing
06:17:972 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8,1) - Sliders here appear too often (including sliders later in timeline as well). Try to cut down
06:40:558 (3,4,5,6,7,8) - This can get confusing
07:10:386 (1,2,3,4,1,2,3,4) - Flow here is weird
07:26:937 (1,1,1,1,1,1,1,1,1) - Oh. My. God.

I would say your mapping style is very weird. As in, the transitions between patterns, transitions between curved and straight sliders and some beat placements are rather unstable, and can get awkward often. Flows like these: http://puu.sh/9L0hr/027c8ef493.jpg, http://puu.sh/9L0Cp/21552e7340.jpg. I'd highly discourage, but if its your style you can keep it. The spinners, please.
Topic Starter
fergas

Estellia- wrote:

Ok 5 min maps GO! It was 7 :D

02:22:455 (1) - This note kinda starts at a weird time Why? I guess its ok
02:26:937 (3) - Consider Ctrl+G I wont. Want to see here cross flow between 02:26:248 (1,2,3,4) -
02:27:627 (1,2) - Flow seems weird i think its ok. In game looks better
03:11:075 (3,4,5,6) - Curve this a little more Done
03:11:765 (1,2,3,4,1) - Transitions here are weird Why? i guess its clear
03:53:748 (3,4,5,6,7,8,9) - No one likes these. It's gonna hard to not miss note 9. (unless that's your intent) Did on purpose, but i will fix it same on 06:04:006 (10) -
04:20:730 (1,2,3,4,5) - Centralize? What do you mean? Pentagon with center in the end of 04:20:386 (4) - (little +-).
04:44:179 (1,2,3,4,1) - Feels very off Hm... Not sure. I think its clear. But if someone will remind me about this again, i will remap
05:42:800 (3,4,5,6,7) - This looks very confusing Got it. I will remap
06:17:972 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8,1) - Sliders here appear too often (including sliders later in timeline as well). Try to cut downDunno. Thats sliders based on that cello sound
06:40:558 (3,4,5,6,7,8) - This can get confusing I know. Ok i willr emap if too many people wont like itl
07:10:386 (1,2,3,4,1,2,3,4) - Flow here is weird Dont know why. Imo pretty cool
07:26:937 (1,1,1,1,1,1,1,1,1) - Oh. My. God. Spinners is my second love :D But i will remap thsi moment later

I would say your mapping style is very weird. As in, the transitions between patterns, transitions between curved and straight sliders and some beat placements are rather unstable, and can get awkward often. Flows like these: http://puu.sh/9L0hr/027c8ef493.jpg, http://puu.sh/9L0Cp/21552e7340.jpg. I'd highly discourage, but if its your style you can keep it. The spinners, please.
I like when flow broke itslef - mean than next objext change direction around 120-170 deg(hard to explain on english fro me). About beats - i did it on purpsoe to make map more diverse. Again, i like spinners :D
Thanks for mod!
riffy
We did a little IRC mod.

We've done:
  1. Flow improvements
  2. Minor overlap fixes
  3. Fixed a couple of tricky patterns
  4. New BG
  5. General metadata changes
IRC log (russian)
21:54 *-Bakari- is playing [http://osu.ppy.sh/b/441275 Receptor - Redstar [Glory]]
21:54 -Bakari-: Я это затестить пытаюсь, потом будет время для IRC?
21:57 fergas: Да. Спасибо большое!
22:00 *-Bakari- is editing [http://osu.ppy.sh/b/441275 Receptor - Redstar [Glory]]
22:00 *fergas is editing [http://osu.ppy.sh/b/441275 Receptor - Redstar [Glory]]
22:00 -Bakari-: Благополучно слил на киаи, но игралось все прекрасно, во всяком случае до киая точно.
22:01 fergas: нус киаем дело сложно - я не хчоу сильно увчеличивать сложность там
22:01 fergas: но черт возьми мне чертвски нарвиться, что я там сделал
22:01 -Bakari-: Там было достаточно сложно, чтоб я слил, когда шел на В. \:D/
22:02 fergas: ну я ее тоже на B прохожу, но киай 1 из 3 попыток обычно фейлю
22:02 fergas: иногда вообще фкашу
22:03 -Bakari-: Меня немного смутили хитсаунды, которые сами по себе очень невыразительные
22:03 -Bakari-: Такое чувство, что их с какого-то скина средней унылости взялии, чтоб они ложились на любую песню. Но это уже дело твое
22:03 fergas: Да! Тут я полностью согласен, я просто фатально незнаю как лучше их сделать, так как не умею с этйо частью работать
22:04 fergas: Так оно и есть, только я его брал не со скина и использовла раньше для дабстеп жанра
22:04 fergas: я думаю вообще забить на хитсаунды - оставить без, и пусть будет взависимости от пользователей
22:04 -Bakari-: Надо бы подумать, чем их заменить
22:05 -Bakari-: Ну, с дефолтными оно вроде бы кривовато звучит
22:05 fergas: да
22:05 fergas: вообще я в поиске, благо все что мне нудно сменить самы файлы только
22:06 -Bakari-: https://osu.ppy.sh/forum/t/15407/start=30
22:06 -Bakari-: Если тут еще живы ссылки, можно попробовать.
22:06 fergas: Хз. Мб будет интресрно мб нет. Мне в своей же карте не нравиться следующие:
22:08 fergas: 02:12:455 (1) - 02:45:386 (6) - 05:09:006 (1) - 05:19:696 (4) - 07:04:868 (1) - 07:26:765 (7) -
22:09 fergas: все эти три части скудны на хорошие паттерны, и идут в резонасн с общиим стилем, но как я не пытался, я не вижу эти места по другому
22:09 fergas: и еще
22:09 -Bakari-: 02:12:455 (1,2) - http://puu.sh/9NXqc.jpg
22:09 -Bakari-: вроде как, тут по вокалу 3/4
22:11 fergas: ну не знаю. Я вообще на вокал не уперался, если это можно назвать вокалом
22:11 fergas: http://www.youtube.com/watch?v=xf7obbVxXEY
22:11 fergas: отсюда же взято. А сылка ЛКса не работает
22:13 -Bakari-: Ох, как это классно
22:13 fergas: решил просто сфокусирвоатсья на музыки, так как стих все атки явялетсья антружем по сути
22:14 -Bakari-: Ну, там они такие явные, а музыка гасится, как бы выделяя стих
22:14 -Bakari-: Но это на твое усмотрение
22:14 -Bakari-: А еще, у тебя красный цвет тут только из-за слова Red в названии?
22:15 fergas: с цветом? По сути да. Вообще это карте наврное месяца два, но сам бг я нашел недели 2-3 назад. Так случайно оказалось, что рандомные цвета, кторые я тыкнул, подошли под этот бг
22:16 fergas: на самом бг есть чутка красного
22:16 -Bakari-: Ну, по идее, БГ под общую гамму должен вписываться, а не под маленький кусок фона
22:16 fergas: Верно. Предлогаешьь выпилить?
22:17 -Bakari-: http://puu.sh/9NXSR.png
22:17 -Bakari-: Красная звезда без красного кк? Ну уж нет.
22:17 -Bakari-: В теги можно / russian русский / добавить, имеет же отношение к треку.
22:18 fergas: добавил
22:19 fergas: пусть будет аткой красный, он и не выдилаетсья резко, но и расбовляет камму
22:19 fergas: гамму*
22:20 -Bakari-: http://puu.sh/9NY4b.jpg
22:21 fergas: ок, понял
22:22 -Bakari-: Ну вот и хорошо :)
22:22 -Bakari-: 03:17:627 (2,3,4,5) - вот таких вот стаков игроки, помнится мне, не очень любят
22:23 -Bakari-: Начинаешь тапать 1/2 а тут внезпно 1/4
22:23 -Bakari-: и наоборот
22:24 fergas: ну не знаю, именоо этот читаетсья вообщзе на ура, имхо(я вообще любитель играть такие стаки)
22:25 -Bakari-: где-то еще были, если найду - кину, точно помню, что отмечал пару таких
22:25 fergas: я хочу оставить такие стаки, но те(чуть позже будут) что с 1/2 после 1/4 я все таки уберу так как ты уже третий человек который просит их убратьь
22:25 fergas: угу, я срауз понял что ты имешь виду, можешь не искать специально
22:26 -Bakari-: Отлтчно :)
22:26 -Bakari-: 06:40:903 (7,8) - кстати
22:26 fergas: играться норм
22:27 fergas: если проблемы проходиться как стрим
22:27 fergas: на полном серьезе
22:27 -Bakari-: Может быть маленький анстак, чтоб читалось легче?
22:27 fergas: мб в началле трудно, но мне этот паттерн дико пропер
22:28 fergas: ну я специально хотел сделать акцент на то, что бы два сладйера сливались в один, если будут слишком многоо говорить о нем - чутка анстакну, но сохряню идею
22:29 -Bakari-: 02:31:592 (6) - оверлап с дефолтным хп-баром
22:30 -Bakari-: сам по себе маленький, но в кастомных скинох хп-бары частенько рисуют большущими, и это будет выглядеть ну совсем нехорошо
22:31 fergas: ясно(у меня вообще его почти нет :D ). Вопрос тогда: собственно, раньше у меня 02:31:248 (4,5,6) - без джампов и получалось так что накидываеться дволльно ярко на слайдер
22:32 fergas: http://puu.sh/9NYMb/cde541ca18.jpg
22:32 fergas: не желательно же?
22:32 -Bakari-: Тут можно просто на 3-4 клетки вниз двинуть, для избежания проблем
22:33 -Bakari-: Лучше пусть будет джамп, но чуть поменьше
22:33 fergas: ctrl+z не работает tt. Понял
22:34 fergas: http://puu.sh/9NYTR/d3cd10b7bc.jpg
22:34 -Bakari-: Да, это должно решить проблему
22:35 -Bakari-: По идее, для ровного 1/1 ритма, можно поставить серкл на 02:34:179 - там есть что-то очень тихое и это не будет овермаппингом
22:36 -Bakari-: и играться будет чуууть ровнее (polarity, etc), но звучит тихо.
22:36 fergas: вопрос: 02:40:041 (1,2) - нужно ли их сдвинуть более плотно, как я сделал в 02:34:523 (1,2) -
22:37 -Bakari-: Они примерно одинаково выглядят, я бы оставил, как есть
22:37 fergas: "АВ"-томат. На этот слог что ли? Играться вроде норм, но поставлю
22:38 fergas: Но если честно режит слух
22:38 -Bakari-: 02:45:558 (1,2) - извини, я больше не буду напрягать подобными мелочами, но опять же, хп бар
22:38 fergas: Ты напрягай лучше
22:39 fergas: http://puu.sh/9NZdt/8f605c64ab.jpg
22:39 -Bakari-: Ну, как скажешь, я просто думал, что ты уже и сам их найдешь :)
22:39 fergas: у меня вот такой хп бар, так что на такие вещи я джае не обращаю внимания. А в этом плане, да конечно
22:39 -Bakari-: Что-то знакомое, куро усаги?
22:40 fergas: хз. скидывали скин, где слева на экране такая няшка танцует, я просто вязл и из нее хп бар сделал :D
22:40 fergas: http://puu.sh/9NZk4/6a1b78d65e.png
22:41 -Bakari-: Она самая, надо же, я узнал :D
22:42 fergas: 02:45:558 (1,2) - раньеш у меня она была изогнута и чутка флов меняла, я ее изогнул до такого сотояния
22:42 fergas: http://puu.sh/9NZpl/95b929766d.jpg
22:43 -Bakari-: Ловится следующий объект? По виду вроде бы должно быть нормально
22:43 fergas: да
22:43 -Bakari-: 03:05:903 (7) - просто напоминаю, что слайдер должен иметь четко видимый путь от начала и до конца
22:44 fergas: не понял, с ним вроде все норм
22:44 fergas: или 03:05:817 (6) - слишком много перекрывает?
22:45 -Bakari-: http://puu.sh/9NZAl.jpg
22:45 -Bakari-: Как-то бы так
22:45 -Bakari-: 03:05:558 (3,4,5,6,7) - все вот это вот вместе немного пересекается и сливается в сложночитаемый момент
22:45 fergas: ну хз. какой страный стрим, я тогда слайдер изогну
22:46 fergas: понял
22:46 -Bakari-: https://osu.ppy.sh/forum/t/208596
22:47 -Bakari-: Кстати о слайдерах, отсюда можно идеи потырить
22:47 fergas: видел, но как не фдохновился
22:47 -Bakari-: и немного поправить 03:11:420 (7) - подобные
22:47 fergas: вдохновился*
22:47 fergas: http://puu.sh/9NZJu/251906f8e5.jpg
22:48 -Bakari-: Отлично
22:48 fergas: 03:11:420 (7) - а что с ним не так?
22:49 fergas: забей
22:49 fergas: понял
22:49 -Bakari-: А я уж начал делать скрин ;_;
22:50 -Bakari-: 03:34:868 (8) - вот этот вроде бы читабельный, но может его чуть больше отрыть
22:50 -Bakari-: открыть* :D
22:51 fergas: Блин. Не понял ._.
22:51 -Bakari-: http://puu.sh/9NZX8.jpg
22:51 fergas: не я про пердыдущий, с этим все понятно(хотя изнчально хотелс жедать его паралельным с 03:33:489 (8,1) - )
22:52 -Bakari-: http://puu.sh/9O03X.jpg
22:54 fergas: 03:32:799 (2,2) - я специально хотел что бы они в стрим вливались
22:54 -Bakari-: 03:42:799 (5,1) - очень уж странно себя ведет спейсинг. или поменьше, чтоб было как стак, или побольше, чтоб был обычный паттерн
22:55 -Bakari-: 04:07:972 (5) - опять же, подвигать, чтоб был чуть понятнее
22:55 fergas: окей - стакну
22:55 -Bakari-: в редакторе видно, а в игре на скорости можно не прочитать
22:56 -Bakari-: Кстати, пока не забыл, OD7 вообще не кусается и будет неплохо играться с этой дифой
22:57 fergas: од фикснул, просто сам по себе не люблю большие показатели од и хп
22:57 fergas: http://puu.sh/9O0lT/1983771ea1.jpg
22:58 -Bakari-: Отлично
22:59 fergas: а да вопрос
22:59 fergas: начиная с этого момента 04:01:420 (1) - я чередю каждый такт по разному(всего 2 вариант) можно ведь так делать?
22:59 fergas: в том палне что музыка там по сути повторяеться
23:00 -Bakari-: variety is awesome \o/
23:00 fergas: но ноты идут каждый раз разные
23:00 fergas: got it
23:01 -Bakari-: 05:04:868 (1) - быстровато после спиннера, особенно на марафоне, когда игроки и так подустали
23:01 -Bakari-: 05:06:248 (1) - и аналогично
23:01 fergas: 03:46:937 (5) - вниз двигать же?
23:02 -Bakari-: Да
23:02 fergas: дать паузы в один ьелый тик?
23:02 fergas: белый*
23:02 fergas: я лично фанат этого паттерна(нота после спиннера)
23:02 -Bakari-: Молодец, если так сделаешь
23:02 -Bakari-: ну, это такой генератор ярости и гнева
23:02 -Bakari-: В принципе, можно и оставить, но игроки не оценят, мне кажется
23:03 fergas: ок, убавлю до белого тика
23:03 -Bakari-: 03:50:730 (2,3,4,5) - анстакнуть (3)? Какой-то сомнительный стак, в плане читабельности
23:03 -Bakari-: что-то типа 04:03:144 (2,3,4,5) - такого сделать
23:04 -Bakari-: 05:45:903 (7) - читабельность.
23:05 -Bakari-: 06:05:041 (7,8) - опять же, или стакать, как тут или 06:05:904 (3,4) - анстакать. логичнее выбрать что-то одно :(
23:05 fergas: 0,9 спейсинг что ли? я хотел обычный стак, но обычный стак сдвинул бы в другое напраление. Сделать по пиксселям стак мю(3влево, 3 вверх)
23:06 -Bakari-: Я бы 0,9 спейсинг сделал там
23:06 -Bakari-: 07:02:196 (1,1) - ну и ты понял.
23:07 -Bakari-: 07:21:765 (2,3) - ♥
23:07 fergas: ну вроде понял(цвет? + тик после спиннера)
23:07 -Bakari-: тик после спиннера.
23:07 fergas: ♥ ван лав такие паттерны
23:08 -Bakari-: 07:26:937 (1,1,1,1,1,1,1,1,1) - они ме напомнили паравозы. Едут и едут, едут и едут.
23:09 fergas: ДА ОНИ ЖЕ ОФИГЕННЫЕ!
23:09 fergas: обожаю спиннеры
23:09 -Bakari-: Убрать бы их, и пусть себе музыка гаснет без объектов
23:09 fergas: все говорят чтоо нуны слайдеры
23:09 fergas: а по мне слайдеры та мне сомтряться
23:09 -Bakari-: Но рука же отсохнет крутить столько спиннеров к ряду
23:10 fergas: да ладно
23:10 fergas: они же все там простые
23:10 fergas: ну посмотрю
23:10 fergas: ооооочнеь не хочетсья их убирать
23:10 -Bakari-: Ну, поспрашивай
23:10 -Bakari-: ~конец лога

Good job with themap, had practically nothing to say. So, here's your star! ~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Best of luck!
Reiji-RJ
Я не могу промоддить сейчас, извини :с
Желаю удачи с мапкой!
Topic Starter
fergas

Reiji-RJ wrote:

Я не могу промоддить сейчас, извини :с
Желаю удачи с мапкой!
Да я сам внимательно не посмотрел историю кудосу, то и написал -_-
Спасибо! :)
Myxo



  • General
  1. Silencing both SliderSlide and SliderTick for the same slider is unrankable. That means, you have to remove either the silenced SliderSlider or SldierTick from your samplesets. I recommend you to delete the SliderTick and just set it to Tickrate 1. Basically, there's no sense in keeping Tickrate 2 anyways when you silence the ticks.
  2. Your custom HitNormals are just awkward and don't fit the song at all. This song has very clear and good drums, so you just destroy the atmosphere completely by having clicks like this. Take a look at maps like this. It's a similiar atmosphere in the song but the hitsounding adds much more to it. Also, your extended sliders like this 04:35:558 (5) or spinners like that 07:29:696 (1) which end on the blue tick sound horrible with those clicking-sounds. If you just change the HitNormals to the regular ones it will be much better already :)
  3. Your hitsounding in general, besides the HitNormal issue, feels pretty empty at some sections of the song. Don't fear to add more hitsounds, they contribute much to the atmosphere of the song:
    ~ For "obvious" cymbal sounds in the music, for example 02:12:454 or 02:55:213 or 03:07:627, use finishes (regular soft ones, not your custom ones) to emphasize these. Listen clearly to the song and I'm sure you can spot all of them and add some finishes :)
    ~ Try to use your custom Clap more often. It's a rather calm one, so you can use it to emphasize more notes without sounding too strong. For example, you can easily add a clap to every note from 02:51:075 until 02:56:161, that's what those hitsounds are made for :3
  4. You can remove "bass" from the tags, since it appears in "drum & bass" anyways.
  5. The correct tag should be "experimental", since "experiemental" seems to be a spelling error.
  6. Your overlaps are contributing much to your style, but you could try to make them a bit more consistent and tidy. Patterns like this 03:20:386 (2,3,4,1) where all the sliders are touching each other with different spacing and in a different way or patterns like this 05:41:075 (2,3,4,1) where you even have multiple overlaps at once make it feel rather cramped than fun to play.


  • Specific
  1. 02:38:144 (4,5,6,7,8) - Try to avoid stacking circles with different timespacing onto each other, since it may confuse players. Sometimes it's okay, but looking at this one when playing you can't really notice it from the approach circles :) Tapping it correctly is completely based on intuition, which shouldn't be the case. Try moving 02:38:144 (4) to a different position to fix it, for example do something like in my screenshot. Also, please find the other ones yourself and fix them as well :)
  2. 02:43:489 (3) - Curving this slider less would improve the flow much, try it:
  3. 02:45:558 - What you did in this section is a nice idea, to slowly build up the density. But it kind of breaks your style of before where you mainly followed drums, since they are almost the same in this section than before. I'd highly recommend you to add some notes to this section, maybe some streams for these 02:46:592 drum sounds.
  4. 03:48:661 (5,1) - I know you love overlaps, but things like this where 1/2-sliders touch each other in a random way like this just look awkward, especially since the 1/4-overlap before 03:48:317 (4,5) doesn't look much different. You could try to avoid some overlaps where they are not necessary, in my opinion, in order to make it more player-friendly and give the map more of a structure.
  5. 04:19:351 (1,2) - The transition feels kind of bad at the moment. The easiest solution would be to curve (1) the other way, like in my screenshot, but maybe you can find a better solution on your own.
  6. 04:34:868 (1,2,3,4,5) - Nice idea to put jumps into these, but it doesn't flow very well. This 04:35:213 (3,4,5) plays rather awkward, since the player has to slow down the movement extremely after (4). I'd highly recommend you to change these circles to a regular curve without jumps, that means to Ctrl+G on 04:35:041 (2,3). Same applies to the other patterns like this in this section :)
  7. 04:52:454 - In the section starting here, your jump patterns felt overdone for me. Thought it was a bit less calm than the previous section, it's still a build-up section, which means that you should keep it a bit more simple here.
  8. 05:51:765 (1,2) - Ending these on blue ticks sounds really bad. Try ending them on the red ticks and silence the slidertails (5% + Soft Sampleset).
  9. 06:29:006 - This section is the best you've been doing here, really great job on this one! It has some flow breaks but they fit perfectly with the song and in general this section has a very dramatic feeling to it :)

Well, I got not much to say on specifics, since your flow and rhythm are pretty good. There are only some basic mistakes (yes, I'd consider these as mistakes, sorry) you have to fix, especially according to hitsounding and overlaps, and the map will be awesome!
Also, you have a very typical russian mapping-style, congratulations ^-^

Good luck!
Topic Starter
fergas

Desperate-kun wrote:




  • General
  1. Silencing both SliderSlide and SliderTick for the same slider is unrankable. That means, you have to remove either the silenced SliderSlider or SldierTick from your samplesets. I recommend you to delete the SliderTick and just set it to Tickrate 1. Basically, there's no sense in keeping Tickrate 2 anyways when you silence the ticks.Tottaly agree. It's my mistake.
  2. Your custom HitNormals are just awkward and don't fit the song at all. This song has very clear and good drums, so you just destroy the atmosphere completely by having clicks like this. Take a look at maps like this. It's a similiar atmosphere in the song but the hitsounding adds much more to it. Also, your extended sliders like this 04:35:558 (5) or spinners like that 07:29:696 (1) which end on the blue tick sound horrible with those clicking-sounds. If you just change the HitNormals to the regular ones it will be much better already :) I will delate "normal-hitnormal" "soft-hitnormal"
  3. Your hitsounding in general, besides the HitNormal issue, feels pretty empty at some sections of the song. Don't fear to add more hitsounds, they contribute much to the atmosphere of the song:
    ~ For "obvious" cymbal sounds in the music, for example 02:12:454 or 02:55:213 or 03:07:627, use finishes (regular soft ones, not your custom ones) to emphasize these. Listen clearly to the song and I'm sure you can spot all of them and add some finishes :)
    ~ Try to use your custom Clap more often. It's a rather calm one, so you can use it to emphasize more notes without sounding too strong. For example, you can easily add a clap to every note from 02:51:075 until 02:56:161, that's what those hitsounds are made for :3 Fell sorry for hitsounds but it's my most weak part. When i start working with sounds, my head turns off D: Basiclly i trying to make hitsounds which at least suits for map. In future i will improve myslef.
  4. You can remove "bass" from the tags, since it appears in "drum & bass" anyways.Done
  5. The correct tag should be "experimental", since "experiemental" seems to be a spelling error.Done
  6. Your overlaps are contributing much to your style, but you could try to make them a bit more consistent and tidy. Patterns like this 03:20:386 (2,3,4,1) where all the sliders are touching each other with different spacing and in a different way or patterns like this 05:41:075 (2,3,4,1) where you even have multiple overlaps at once make it feel rather cramped than fun to play.Found 4 overlaps with different spacing. Normalized. Well... about mutiple overlaps. I undertood your idea and will keep in mind. However i wont change anything here. I did it on purpose and see song exactly in this way. It future i will try to make such patterns more wide.


  • Specific
  1. 02:38:144 (4,5,6,7,8) - Try to avoid stacking circles with different timespacing onto each other, since it may confuse players. Sometimes it's okay, but looking at this one when playing you can't really notice it from the approach circles :) Tapping it correctly is completely based on intuition, which shouldn't be the case. Try moving 02:38:144 (4) to a different position to fix it, for example do something like in my screenshot. Also, please find the other ones yourself and fix them as well :) Next mod with this notice - i will delate them all. But i really-really love such patterns :(
  2. 02:43:489 (3) - Curving this slider less would improve the flow much, try it:Done. Till i wanted to do something with it before
  3. 02:45:558 - What you did in this section is a nice idea, to slowly build up the density. But it kind of breaks your style of before where you mainly followed drums, since they are almost the same in this section than before. I'd highly recommend you to add some notes to this section, maybe some streams for these 02:46:592 drum sounds.I understand your idea but there is some points why i dont want to do this. Firstly, i want that player clearly understand there is end of easier part. Secondary, start of this stream 02:49:351 - lie in really weak beat beside 02:49:006 (2) - i would be exstrmly hard momnet to play - understand when stream starts.
  4. 03:48:661 (5,1) - I know you love overlaps, but things like this where 1/2-sliders touch each other in a random way like this just look awkward, especially since the 1/4-overlap before 03:48:317 (4,5) doesn't look much different. You could try to avoid some overlaps where they are not necessary, in my opinion, in order to make it more player-friendly and give the map more of a structure.Got it. Replaced about 6 same moments.
  5. 04:19:351 (1,2) - The transition feels kind of bad at the moment. The easiest solution would be to curve (1) the other way, like in my screenshot, but maybe you can find a better solution on your own.Got it, but did in another way
  6. 04:34:868 (1,2,3,4,5) - Nice idea to put jumps into these, but it doesn't flow very well. This 04:35:213 (3,4,5) plays rather awkward, since the player has to slow down the movement extremely after (4). I'd highly recommend you to change these circles to a regular curve without jumps, that means to Ctrl+G on 04:35:041 (2,3). Same applies to the other patterns like this in this section :)Understand. I will decide later what to do(prob it will be as u said
  7. 04:52:454 - In the section starting here, your jump patterns felt overdone for me. Thought it was a bit less calm than the previous section, it's still a build-up section, which means that you should keep it a bit more simple here.I tired to fell that violin's\cello's\piono's flows and guess atm they suit great for music. But i will change if someone will write again.
  8. 05:51:765 (1,2) - Ending these on blue ticks sounds really bad. Try ending them on the red ticks and silence the slidertails (5% + Soft Sampleset).Didnt do 5% but lower volume
  9. 06:29:006 - This section is the best you've been doing here, really great job on this one! It has some flow breaks but they fit perfectly with the song and in general this section has a very dramatic feeling to it :)I also love it!!! :) So epic and at the same time not hard to play.

Well, I got not much to say on specifics, since your flow and rhythm are pretty good. There are only some basic mistakes (yes, I'd consider these as mistakes, sorryi am agree with you) you have to fix, especially according to hitsounding xO AAAAAAA and overlaps, and the map will be awesome!
Also, you have a very typical russian mapping-style, congratulations ^-^ ? xd Thanks btw

Good luck! Thanks!
Thanks for that Mod! Understand many things at all about mapping for future!

UP: That smile... no idea wht it was there. D:
AlexaBM
На Земле безжалостно маленькой
жил да был моддер маленький
И написал он модик маленький
Ибо карта вообще збс.

[Marathon]
  1. 02:13:834 (1) - Лично я бы повернула его как-то так:
  2. 02:23:489 (1) - Тоже, ctrl+j и ctrl+h
  3. 02:28:144 (2,3) - Не лучше ли сделать наоборот?
  4. 02:45:386 (6) - У меня вышло криво, но ты понял:
  5. 04:04:868 (5) - Опять же, кривовато, но вот так:
  6. И упомянутый Бакой конец со спиннерами. Ну серьезно, я устала их крутить, когда играла. Несмотря на то, что они простые, это выглядит нудно и некрасиво. Можно сделать AugoEidEs v2 (если ты играл версию happy30, то ты знаешь, как там заканчивается диффа)
    Так вот, 2 спиннера. Первый начинаешь на 07:26:937 - и заканчиваешь на 07:37:886 -
    Многоспин не очень выглядит и играется нудно. Если не принял мой вариант, то настоятельно рекомендую подумать/посоветоваться с кем-то опытным по этому поводу.
Ничего более сказать не могу, perfect
DnB <3
Удачи (:
Topic Starter
fergas

AlexaBM wrote:

На Земле безжалостно маленькой
жил да был моддер маленький
И написал он модик маленький
Ибо карта вообще збс.

[Marathon]
  1. 02:13:834 (1) - Лично я бы повернула его как-то так:Не подходит под стиль, имхо. Однако если это был на то, что(1) и (2) стоят слишком близко - я перенес все красное комбо, и слегка выпрямил слайдер.
  2. 02:23:489 (1) - Тоже, ctrl+j и ctrl+h ^. Ну вообще если на то пошло, я обожаю когда слайдеры такие пересекающиеся дуги пишу.
  3. 02:28:144 (2,3) - Не лучше ли сделать наоборот? Действительно. Здесь этого не хватало.
  4. 02:45:386 (6) - У меня вышло криво, но ты понял:Угу. Только я 1.2 раздвинул квадрат и все равно сместил ноту немножечко вниз от центра.Сейчас ноты выглядят более разряжено. Хочу именно смещенную чутка внизу ноту.
  5. 04:04:868 (5) - Опять же, кривовато, но вот так:Я люблю использовать такие слайдеры, для подчеркивания какого-либо особенного звука или его отсутствие, здесь же играет все тот же инструмент. Однако я чутка изменил форму слайдера: увеличил дистанцию (5)-(1).
  6. И упомянутый Бакой конец со спиннерами. Ну серьезно, я устала их крутить, когда играла. Несмотря на то, что они простые, это выглядит нудно и некрасиво. Можно сделать AugoEidEs v2 (если ты играл версию happy30, то ты знаешь, как там заканчивается диффа)
    Так вот, 2 спиннера. Первый начинаешь на 07:26:937 - и заканчиваешь на 07:37:886 -
    Многоспин не очень выглядит и играется нудно. Если не принял мой вариант, то настоятельно рекомендую подумать/посоветоваться с кем-то опытным по этому поводу.И так: сделал пока что по-твоему. OD7 спиннеры примерно по 21 и 7. Посмотрим, что получиться. Было предложение от 340 сделать очень медленные слайдеры, я пытался реализовать несколько раз, но это не во что не вылилось. Скорее всего чуть позже оставлю место пустым. Не любит народ спиннеры(((
Ничего более сказать не могу, perfect Спасибо :)
DnB <3 <3 Один из немногих семи минутных треков, которые действительно интересно замапать на всю длинну. Ну Рецептоp доставляет.
Удачи (:
Спасибо Большое за мод!
Seijiro
Hi there :D Mod request from my Modding queue

[Marathon]

02:30:127 (4) - Stack this note properly
02:33:834 (3,4,1) - (4) is 0,01 far from both the other notes
02:41:161 (3) - Stack this note properly
02:47:627 (2) - Same ^
02:49:006 (2) - Same ^
02:50:386 (2) - Same ^
03:43:489 (1) - Same ^
03:48:230 (3) - Same ^
03:56:592 (4) - Same ^
03:58:575 (7) - Same ^
04:19:006 (6) - Same ^ (+ 04:19:696 (2) )
04:42:110 (2) - Same ^
05:20:730 (2) - Same ^
05:22:110 (2) - Same ^
06:46:592 (8) - Same ^ (Ctrl + G on (7) and you'll see ;) )
07:02:196 (1) - Here I thought the song ended xD It really is a marathon :)

Alright, I finished my job :)
Your hitsounds were fine from my point o f view :3 so I think it can already be approved

Good Luck ;)
Topic Starter
fergas
Nothing to say - fixxed all. Oh wait i know what to say: diamond eye oO For me does not simple to see all this unstacks.
Thanks a lot for mod!
Micka
From my queue :3

[General]

wow


In the whole map, you used bad overlaps, Im not gonna point them 1 by 1, because this mod will be too long, but I will point out the worst overlaps.

The combo colors doesnt realy fit the music. It should be a strong song,
bout because of that pinkish color it has become gayish. Make every color
near to gray I think?

And also, Note: All are suggestions.

[Marathon]

02:12:454 - < This , I think is very early to start 5 circle streams, yes I know its DnB, but I guess players need a warm up because first it is marathon ,people will get tired quickly, but not entirely marathon, since you threw 2 mins out.
02:14:351 - You threw a fust jump. Not sure if its helpful.
02:24:523 - This stream's design seem so bland.
02:35:558 - Some circles on the stream are being by the slider body, So it makes it difficult to read.
02:39:696 (4) - Why not make a nice symmetry to (3) by pulling of -21 degrees?
02:41:420 (1) - Bad overlap. Doesnt seem to amuse me.
02:55:299 (1) - Remove NC, I dont think this even make me happy, it disgusts me. NC usually dont start in blue ticks, and its not even the start of the stream. (3) is.
02:56:248 - Now, NC here to emphasize this type of sound, and to lessen
combo.
03:01:420 (3,4) - I dont even know why this is done, you ignored a lot of streams, plus a bad overlap, making it dirty and badly layout.
03:06:592 (2) - Same as above.
03:12:455 (3,4) - Same.
03:20:041 - Now I get your point here. You emphasize the piano. But couldnt (1) be extended for another 1/4?
03:23:748 - Too straight stream and very boring.
03:25:558 - Refer to mod number 12 please.
03:31:075 - Same.
03:36:592 - Same.
03:40:386 - Bad overlap w/ (2)
03:47:282 - Bad overlap.
03:51:765 - Here. Nevermind, dont change, since its a new section and needs changes on rhythm.
03:58:661 - Bad overlap.
04:35:558 - This is too long. Reduce it of 1/4. Yes, i know you emphasize next vioilin, but no need, its a slow section.
04:44:868 - Too bad. Theyre all stacked.
05:29:782 (1) - Remove NC as before.
05:30:730 - Add NC.
05:35:558 - Why? There's no piano. And ignored lot of notes, plus bad overlap.
05:41:075 - Same as above.
05:46:248 - Same.
05:51:765 - Decrease of 1/4.
05:54:265 - You make 3/4 sliders here. After the 3/4 the next slider is unreadable.
05:54:523 - Like this.
05:55:558 - Plus this.
06:17:972 - I dont know like to speed up kiai times alot, but I find it useless on your song.
06:43:317 - You ignore the stream alot,,.
06:45:041 - Same. I know youre following the piano, but its DnB right? now this goes for everything that is same.
07:12:454 - Bad overlap.If you join (4) to this overlap, it will become a great overlap.
Topic Starter
fergas

RenzMichael wrote:

From my queue :3

[General]

wow


In the whole map, you used bad overlaps, Im not gonna point them 1 by 1, because this mod will be too long, but I will point out the worst overlaps.

The combo colors doesnt realy fit the music. It should be a strong song,
bout because of that pinkish color it has become gayish. Make every color
near to gray I think? Ok i will think, but the main idea here is war(as i feel) excatly about Second World War. One of the war's colors is red. Als, there is soviet poem about "little" hero - one of the color of soviet's is red. Dat my enlgish is so bad. I will try to add a little more gamma for red.

And also, Note: All are suggestions.

[Marathon]

02:12:454 - < This , I think is very early to start 5 circle streams, yes I know its DnB, but I guess players need a warm up because first it is marathon ,people will get tired quickly, but not entirely marathon, since you threw 2 mins out. 174 bpm isn't hard to stream. My fingers never get tired throw the all song.
02:14:351 - You threw a fust jump. Not sure if its helpful.May be later i will move (2)->(3)->(4)...
02:24:523 - This stream's design seem so bland.Didnt excatly understand. But fixed till such steam is uniq
02:35:558 - Some circles on the stream are being by the slider body, So it makes it difficult to read.Guess no. Its clearly that i will put white tick length stream here.
02:39:696 (4) - Why not make a nice symmetry to (3) by pulling of -21 degrees?No idea. Really missed that
02:41:420 (1) - Bad overlap. Doesnt seem to amuse me.Made little curved
02:55:299 (1) - Remove NC, I dont think this even make me happy, it disgusts me. NC usually dont start in blue ticks, and its not even the start of the stream. (3) is. Ok but i tried to make accent for trianlge pattern
02:56:248 - Now, NC here to emphasize this type of sound, and to lessen combo.I am using nc only for other speeds or sometime for patterns. Dont see any reason to use it here
03:01:420 (3,4) - I dont even know why this is done, you ignored a lot of streams, plus a bad overlap, making it dirty and badly layout.Perfect overlap ~O~ Wont change anyhting till i like that so hard
03:06:592 (2) - Same as above.
03:12:455 (3,4) - Same.
03:20:041 - Now I get your point here. You emphasize the piano. But couldnt (1) be extended for another 1/4? I didn't emphasize piano. May be a little but still i save same note's composition. Only changed some patterns till music also cahnges.
03:23:748 - Too straight stream and very boring. Not for me
03:25:558 - Refer to mod number 12 please.
03:31:075 - Same.
03:36:592 - Same.
03:40:386 - Bad overlap w/ (2)Fixed but only one. Second is ok
03:47:282 - Bad overlap.Its a great.
03:51:765 - Here. Nevermind, dont change, since its a new section and needs changes on rhythm.
03:58:661 - Bad overlap.Good
04:35:558 - This is too long. Reduce it of 1/4. Yes, i know you emphasize next vioilin, but no need, its a slow section.It follows to music. Exactly is 04:35:558 (5,1) - is one cello's sound when (5) get cut by changing direction and speed of the bow(cant explain on enlgish) :( . I wont change
04:44:868 - Too bad. Theyre all stacked.And? in the gane they gonna be unstacked
05:29:782 (1) - Remove NC as before. same
05:30:730 - Add NC.
05:35:558 - Why? There's no piano. And ignored lot of notes, plus bad overlap. Same as b4 i emphasize that bass sound.
05:41:075 - Same as above.
05:46:248 - Same.
05:51:765 - Decrease of 1/4. I will delate if someone will write again.
05:54:265 - You make 3/4 sliders here. After the 3/4 the next slider is unreadable. Never got problems with this place. Basically that palce got harder beat. I try to found another pattern, but guess its ok.
05:54:523 - Like this.
05:55:558 - Plus this. Didnt understand what u want to write with this two
06:17:972 - I dont know like to speed up kiai times alot, but I find it useless on your song.I love it and wont remove in anyway
06:43:317 - You ignore the stream alot,,. And?
06:45:041 - Same. I know youre following the piano, but its DnB right? now this goes for everything that is same. If i would follow only beat i can cut this song to 3 min mapset. Didnt understand why you dont like it.
07:12:454 - Bad overlap.If you join (4) to this overlap, it will become a great overlap. To violin's sounds 07:12:110 (2,3,4) - adds cello's sound 07:12:799 (4) - . I tired to stack them, but plays really horriable.
Thanks for mod! :)
-Visceral-
Wooo I love this map

02:17:799 (6,1) - Flow here is awkward. Instead, make it perhaps like
03:44:868 - Maybe a flash of Kiai here?
05:03:489 (5) - NC
05:51:420 (9,1) - Awkward flow here as well. Consider rotating it 180 degrees around the starting point.
05:56:937 (7,8,9) - Make this further than the last. Bring it down and right maybe
06:17:282 (5,6,7,8) - Make these jumps bigger

Really not much else I can say aside from well done.
Topic Starter
fergas

DoYouPlay_Osu wrote:

Wooo I love this map

02:17:799 (6,1) - Flow here is awkward. Instead, make it perhaps like Got it. Was little problem with angle - rotated to -7. Btw dont feel that this jumps suits here
03:44:868 - Maybe a flash of Kiai here? !!! Fogot about this at all! Thanks to remaind. I will put some fountains during the map.
05:03:489 (5) - NC fixed
05:51:420 (9,1) - Awkward flow here as well. Consider rotating it 180 degrees around the starting point. Dunno. I feel it ok. BUT was little mistake with slider's body (1). Redrawed a bit
05:56:937 (7,8,9) - Make this further than the last. Bring it down and right maybe Hmm... I understand uw anted to say that this place is a bit unreadable. Yeah! I fixed it in abit another way - moved this 05:56:248 (2,3,4,5) - down and gave little rotate
06:17:282 (5,6,7,8) - Make these jumps bigger Nah. This pattern is really hard at the moment, no need to amke it harder. Whatever. Swithced 06:17:627 (7,8) - it easier to play.

Really not much else I can say aside from well done. Thanks :)
Funny to say. I took a rest form this map for last 3 days. Your mod pointed for some little mistakes which i remapped by myself.
Thanks a lot for this small but reeeally helpful mod. :D
Aleks719
it was irc mod

log can be found beloooooooooooooooooooooow
show more
Please sign in to reply.

New reply