forum

Hatsuki Yura - Drivi'n greedy

posted
Total Posts
46
Topic Starter
Kyubey
This beatmap was submitted using in-game submission on 14 апреля 2016 г. at 14:46:27

Artist: Hatsuki Yura
Title: Drivi'n greedy
Source: 東方Project
Tags: c86 東方地霊殿 死体旅行 ~ Be of good cheer! ESQUARIA Xeno Blaze Kaenbyou Rin Corpse Voyage Subterranean Animism th11 touhou drum'n'bass drum and bass dnb marathon
BPM: 173
Filesize: 7984kb
Play Time: 05:05
Difficulties Available:
  1. Lunatic (4,97 stars, 1332 notes)
Download: Hatsuki Yura - Drivi'n greedy
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
atashi wa nekooo
TicClick
общее впечатление: из-за стеков и порой низкого (?) спейсинга играется зажато, кроме некоторых моментов. на тихих частях не хватает мягких свистков, остальное завтра поподробней напишу
Okoratu
finish pls
340
quality mod
[Lunatic]
  1. я не очень шарю в музыкальных жанрах, но, может, в теги надо впихнуть dubstep? или как там теперь люди эти вуб-вубы называют?
  2. я бы AR до 8,8 понизил. возможно, можно чуть повыше поставить, но это всё из-за моей недавно появившейся любви к более низким AR. 9,1 — слишком много для такой карты.
  3. 00:04:974 (7,8) - некрасиво оверлапы-то такие лепить
  4. 04:17:112 (1,2,3,4,5,6,7) - пару раз сбил тут комбо. не знаю почему, но играется слегка неудобно.
  5. 04:44:858 (1,2,3,4,1,2,3) - если кружить паттернами, то кружить только в одну сторону, а то какой-то антифлоу получается
  6. 04:56:130 (2,3) - либо джамп всунь, либо стаком сделай, а то ни рыба ни мясо
  7. 03:58:731 (6,7,1) - не очень нравится это место. в первом подобном моменте ты выделил в разы приятнее 01:23:182 (2,3,1,2) - . не знаю, фишка ли это ради внесения разнообразия или ещё что, но первый вариант мне больше по душе был.
  8. 05:02:979 (1) - может, без него будет лучше?
Topic Starter
Kyubey
340
quality mod
[Lunatic]
  1. я не очень шарю в музыкальных жанрах, но, может, в теги надо впихнуть dubstep? или как там теперь люди эти вуб-вубы называют? дабстеп жутко медленный, песня может быть чем-то похожей на драмстеп, но это не он
  2. я бы AR до 8,8 понизил. возможно, можно чуть повыше поставить, но это всё из-за моей недавно появившейся любви к более низким AR. 9,1 — слишком много для такой карты. я другой мапкой вдохновлялся на ремикс этой песенки, а там ар 9.2 был, вот и я захотел выпендриться, пусть будет для стилистики
  3. 00:04:974 (7,8) - некрасиво оверлапы-то такие лепить ну ладно, раздвинул
  4. 04:17:112 (1,2,3,4,5,6,7) - пару раз сбил тут комбо. не знаю почему, но играется слегка неудобно. а мне нравится!
  5. 04:44:858 (1,2,3,4,1,2,3) - если кружить паттернами, то кружить только в одну сторону, а то какой-то антифлоу получается хорошо
  6. 04:56:130 (2,3) - либо джамп всунь, либо стаком сделай, а то ни рыба ни мясо ну это антиджамп же!
  7. 03:58:731 (6,7,1) - не очень нравится это место. в первом подобном моменте ты выделил в разы приятнее 01:23:182 (2,3,1,2) - . не знаю, фишка ли это ради внесения разнообразия или ещё что, но первый вариант мне больше по душе был. нотки оставил, ибо вместо них нечего поставить, а слайдеры на репиты поменял
  8. 05:02:979 (1) - может, без него будет лучше? а мне нравится!
Спасибо!

TicClick wrote:

общее впечатление: из-за стеков и порой низкого (?) спейсинга играется зажато, кроме некоторых моментов. на тихих частях не хватает мягких свистков, остальное завтра поподробней напишу
Свистков добавил парочку, если их добавлять больше, то эти тихие части кажутся какими-то быстрыми, хочется держать их максимально тихими. Насчёт зажатости — сказывается недостаток опыта как маппера, да и я больше на визуальную часть работал, но если покажешь, какие части хуже всего играются — постараюсь поправить!
мне кажется, или цитаты по-другому стали выглядеть?

Okoratu wrote:

finish pls
Slowkoratu. :I
Shad0w1and
00:24:742 (5) - 00:46:939 (3) - I would suggest NC because I can't read this properly at first time
00:48:673 (5,1) - avoid overlap maybe
00:52:315 (3,4,5,6,7) - 00:57:864 (4,5,6,7,8,9,10) - constant DS and curve better, I can figure out the imperfect pattern while playing
01:08:095 (7,8) - low DS, 01:08:268 (8,1) - low DS, When jump to 01:08:442 (1,2) - just feel really weird
01:20:060 (1) - normal hitnormal
01:20:320 (4,6) - normal hit normal maybe, if no, 01:20:147 (2) - set to auto sample maybe
same applied to latter pattern 02:43:297 (1,2,3,4,5,6,7) -
01:29:251 (1,2,3,4) - spacing trap NG
00:10:696 - 03:24:916 - 03:30:465 - SB sample for normal hitnormal maybe
Saoji
nyaaaaa
Topic Starter
Kyubey
Shad0w1and
00:24:742 (5) - 00:46:939 (3) - I would suggest NC because I can't read this properly at first time probably was just a random reading error, i don't really want to break NC pattern here, another colour won't change anything, it's not overlapping
00:48:673 (5,1) - avoid overlap maybe it's made on purpose
00:52:315 (3,4,5,6,7) - 00:57:864 (4,5,6,7,8,9,10) - constant DS and curve better, I can figure out the imperfect pattern while playing first one is not made curved, it's sharp angle, changed it a little. fixed second and DS
01:08:095 (7,8) - low DS, 01:08:268 (8,1) - low DS, When jump to 01:08:442 (1,2) - just feel really weird well it's made for visual purposes, you can see connection of (7,8) with (1,2) before. and triangle later, so i don't think it will hurt much
01:20:060 (1) - normal hitnormal
01:20:320 (4,6) - normal hit normal maybe, if no, 01:20:147 (2) - set to auto sample maybe
same applied to latter pattern 02:43:297 (1,2,3,4,5,6,7) - 1/4 double normals sound more interesting to me
01:29:251 (1,2,3,4) - spacing trap NG it's clearly readable by approach
00:10:696 - 03:24:916 - 03:30:465 - SB sample for normal hitnormal maybe i don't want to use way too much sb samples, it can confuse player, few claps i used should be enough
Thanks!
Battle


[format]
00:30:378 (7) - I don't hear the note on this tbh, I hear the one on 00:30:205 (5) - so idk, this might be just a little overmap
00:30:812 (10,1) - Maybe increase distance between these two so 1 gets a bit more emphasis, it's kinda weird for 9 -> 10 being same distance as 10 to downbeat imo especially since the vocal is like held n stuff
00:40:176 (4,5) - If you wanted to, you could kinda break the pattern, since it's not really like 2,3 since 2 is a decently strong note while 4 is barely audible, re-adjusting the pattern so there's more emphasis on 5. That's up to you ofc
01:01:852 (2,3,4) - Maybe smooth out the flow for here where the vocal is, so you could like, have the flow breaks with the snare or w/e, the current section is extremely sharp imo
01:30:292 (4,5) - Maybe stack? It feels kinda outta nowhere
01:31:679 (6,1) - Maybe have a sharp flow break or sth, because the music gets significantly loud for 1
03:00:465 (7) - Extended slider doesn't work as well here imo since there's 03:00:638 - being heard
03:18:846 (5,6,7) - aaaa this feels so off since this has gigantic spacing for a calm part then when there's actually something strong in the music later 03:19:540 (9) - it's ds'd ;w;
03:56:303 (1) - I dunno having 3/2 sliders here feel kinda awkward since there's not much on the red ticks, it sounds awkward imo same with 4
03:58:557 - Kinda feels weird that you miss out on this note
04:04:627 (1) - The one two above, the other ones that were like 3/2 felt / sounded fine
04:51:448 (3) - I dunno, I hear clear 1/4 beats so maybe turn into a stream?
05:02:893 (1) - Raise volume? Default skin it was basically inaudible

gllglglgl
Ascendance
holy
Topic Starter
Kyubey
Battle


[format]
00:30:378 (7) - I don't hear the note on this tbh, I hear the one on 00:30:205 (5) - so idk, this might be just a little overmap yep, added few rhythms like that for some variation
00:30:812 (10,1) - Maybe increase distance between these two so 1 gets a bit more emphasis, it's kinda weird for 9 -> 10 being same distance as 10 to downbeat imo especially since the vocal is like held n stuff good point
00:40:176 (4,5) - If you wanted to, you could kinda break the pattern, since it's not really like 2,3 since 2 is a decently strong note while 4 is barely audible, re-adjusting the pattern so there's more emphasis on 5. That's up to you ofc done
01:01:852 (2,3,4) - Maybe smooth out the flow for here where the vocal is, so you could like, have the flow breaks with the snare or w/e, the current section is extremely sharp imo moved closer a little but don't really want to break visuals by changing the flow
01:30:292 (4,5) - Maybe stack? It feels kinda outta nowhere i don't know why but i just felt placing it like this :I
01:31:679 (6,1) - Maybe have a sharp flow break or sth, because the music gets significantly loud for 1 don't really feel like placing huge breaks in this part, feels strange to me
03:00:465 (7) - Extended slider doesn't work as well here imo since there's 03:00:638 - being heard i don't hear anything except vocal ._. and i tried to emphasize that wub sound here
03:18:846 (5,6,7) - aaaa this feels so off since this has gigantic spacing for a calm part then when there's actually something strong in the music later it had consistent spacing before but due to some bug it got stacked like that and i liked it, but i don't mind changing 03:19:540 (9) - it's ds'd ;w; moved
03:56:303 (1) - I dunno having 3/2 sliders here feel kinda awkward since there's not much on the red ticks, it sounds awkward imo same with 4 i found it interesting to use rhythm like that, it sounds like some 1/3
03:58:557 - Kinda feels weird that you miss out on this note don't want to map so many notes in this quiet part, so decided to delete one
04:04:627 (1) - The one two above, the other ones that were like 3/2 felt / sounded fine
04:51:448 (3) - I dunno, I hear clear 1/4 beats so maybe turn into a stream? that wub sound feels better with slider imo
05:02:893 (1) - Raise volume? Default skin it was basically inaudible thats the point! one last note won't affect anything in gameplay but it gives effect i like to see

gllglglgl
Thanks!
Battle
you reply fast wowow
Topic Starter
Kyubey
E-mail notifications and some free time.
Battle
the wonders of technology
TicClick
я не смог найти место, к которому у меня были претензии, и теперь не знаю, было ли оно вообще

  1. 01:31:679 (6) - хочется продлить на 1/4 или поставить на 01:31:939 ноту
  2. 01:36:187 (3) - слайдер?
  3. 02:32:372 (1,2,3,4) - почему бы не пустить в том же порядке, что и 02:31:679 (1,2,3,4) ?
  4. 02:47:286 + 02:47:979 +04:10:523 + 04:11:216 - потише, они почему-то громче нужного
  5. 02:50:234 (3) - в центре, на синем тике, вокал начинается
  6. 03:30:292 (3) + 03:24:742 (3) - поставь на начало мягкий свисток, а на тело — обычный
  7. 03:32:546 (1) - можно ^ тоже
  8. 04:46:245 - фонтан?
  9. 04:56:476 (4) - мягкий свисток?
мне больше нечего сказать, всё остальное просто замечательно
Topic Starter
Kyubey
TicClick
я не смог найти место, к которому у меня были претензии, и теперь не знаю, было ли оно вообще может, одним из предыдущих модов исправилось

  1. 01:31:679 (6) - хочется продлить на 1/4 или поставить на 01:31:939 ноту 1/4 нотки не хочется добавлять в этот кусок, поэтому удлинил
  2. 01:36:187 (3) - слайдер? перед разгоном к быстрому куску пауза приятнее выглядит, да и стак этот нравится
  3. 02:32:372 (1,2,3,4) - почему бы не пустить в том же порядке, что и 02:31:679 (1,2,3,4) ? думал сделать это для разнообразия, но поглядел на другие такие же куски, там у меня в нормальном порядке всё, и в этом поправил
  4. 02:47:286 + 02:47:979 +04:10:523 + 04:11:216 - потише, они почему-то громче нужного и правда, почему-то 70 выставлено
  5. 02:50:234 (3) - в центре, на синем тике, вокал начинается и правда. а во втором припеве почему-то по-другому замапал это
  6. 03:30:292 (3) + 03:24:742 (3) - поставь на начало мягкий свисток, а на тело — обычный неплохо
  7. 03:32:546 (1) - можно ^ тоже тоже неплохо
  8. 04:46:245 - фонтан? и это неплохо
  9. 04:56:476 (4) - мягкий свисток? как-то неохота добавлять единственный свисток на эту часть, хоть там и звук какой-то выделяется
мне больше нечего сказать, всё остальное просто замечательно
Спасибо!
Namki
Lunatic
  1. 00:58:384 (10,1) - вот этот стак очень сильно сбивает, может как-то его под спейсингом 0.2 или 0.1 расположить. 02:21:621 (10,1) - либо как тут.
  2. 01:19:887 (5,1) - не думаешь, что для 5* такое будет немного экстремально? Думаю, стоит спейсинг пониже сделать.
  3. 01:30:638 (1,2) - сделать таким же как 01:30:292 (4,5) - этот, но с ctrl+g.
  4. 01:34:280 (5,6,7) - ну как-то не смотрится здесь разный спейсинг, сделай одинаковым.
  5. 01:48:326 (10,1) - ^.
  6. 02:43:124 (5,1) - экстримальненько, да. Вообще, диффа не играется на 5*, а вот эти моменты очень даже на 5.4* смахивают.
  7. 03:54:916 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,7) - вот этот стрим тоже будет тажело заезжать для людей, играющих 4.8-5.1 стар, ну для сильных он очень даже неплох. В особенности будет портить 03:55:349 (6,1,2) - вот это. Может поменьше спейсинг? Или как-то выровнять более-менее.
  8. 04:56:130 (2,3) - может сделать джампик?
    Крутая диффа!
Удачи~
Topic Starter
Kyubey
Namki
Lunatic
  1. 00:58:384 (10,1) - вот этот стак очень сильно сбивает, может как-то его под спейсингом 0.2 или 0.1 расположить. 02:21:621 (10,1) - либо как тут. по времени появления должны прочитать
  2. 01:19:887 (5,1) - не думаешь, что для 5* такое будет немного экстремально? Думаю, стоит спейсинг пониже сделать. оно играется как обычный 1/2 джамп, в 5* и сложнее вещи бывают, но чуть подвинул
  3. 01:30:638 (1,2) - сделать таким же как 01:30:292 (4,5) - этот, но с ctrl+g. эти паттерны разные, поэтому не хочу делать симметрию и повтор тут
  4. 01:34:280 (5,6,7) - ну как-то не смотрится здесь разный спейсинг, сделай одинаковым. так разгон же!
  5. 01:48:326 (10,1) - ^. тоже по времени появления должно читаться
  6. 02:43:124 (5,1) - экстримальненько, да. Вообще, диффа не играется на 5*, а вот эти моменты очень даже на 5.4* смахивают. как и выше, но чуть подвинул
  7. 03:54:916 (1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,7) - вот этот стрим тоже будет тажело заезжать для людей, играющих 4.8-5.1 стар, ну для сильных он очень даже неплох. В особенности будет портить 03:55:349 (6,1,2) - вот это. Может поменьше спейсинг? Или как-то выровнять более-менее. пусть тренируются! да и не нравятся мне как-то тут другие формы/спейсинги, это довольно сильное соло, пусть сложным будет
  8. 04:56:130 (2,3) - может сделать джампик? тут антиджампы же, для выделения части как-то
    Крутая диффа!
Удачи~
Спасибо!
Saoji
Hello!
[Lunatic]
  1. 00:24:742 (5) - I'd add a NC to prevent the 1/8 (which plays a bit different than some regular circles imo). It would also make you pattern looks a bit lighter!
  2. 00:46:939 (3) - ^ 02:10:176 (3) - ^ 04:17:806 (5) - ^
  3. 02:44:164 (1) - Add a kiai fountain here maybe? Feels pretty strong i.i
  4. 00:36:101 (8,10,12) - I would maybe delete those notes, because there's actually nothing in the music here but more importantly you always put a burst of 5 notes here. (00:30:118 (4,5,6,7,8) - 00:38:442 (4,5,6,7,8) - ) so I think it might be nice if you stay constant.
  5. 00:59:251 (3,4,5,6) - What about putting a 1/4 slider reverse instead of the triple and simply remove (6) would be more accurate to the music!
  6. 02:22:835 (6) - ^
  7. 01:20:060 (1,2,3,4,5,6,7) - I don't find that linear stream that well to play tbh, it kinda kills the flow. I would follow the direction of 01:19:540 (1,2,3,4,5) - http://puu.sh/nQRWD/49756ad955.jpg or something.
  8. 01:33:413 (4) - NC to prevent new SV
  9. 04:06:014 (4) - ^
  10. 01:48:326 (10) - Fix DS?
  11. 03:33:413 (5,6,7) - Pattern (NC+rhythme wise) is pretty different from 03:44:511 (3,4,5,6) - I wonder if it wouldn't be better to make them constant.
  12. 05:02:893 (1) - It's inaudible :c And the music has no feedback, why not simply put the spinner at 05:02:633 - ?
Cool map!
Topic Starter
Kyubey
Yales
Hello!
[Lunatic]
  1. 00:24:742 (5) - I'd add a NC to prevent the 1/8 (which plays a bit different than some regular circles imo). It would also make you pattern looks a bit lighter! i don't really want to break the nc pattern and load the map with colours, these 1/8 sliders look readable for me
  2. 00:46:939 (3) - ^ 02:10:176 (3) - ^ 04:17:806 (5) - ^
  3. 02:44:164 (1) - Add a kiai fountain here maybe? Feels pretty strong i.i i probably could use one, but since i can't put the same 04:07:401 - here, it will look inconsistent, so i'll better leave it without fountains
  4. 00:36:101 (8,10,12) - I would maybe delete those notes, because there's actually nothing in the music here but more importantly you always put a burst of 5 notes here. (00:30:118 (4,5,6,7,8) - 00:38:442 (4,5,6,7,8) - ) so I think it might be nice if you stay constant. well that place is different to others, it's the end of big part in music (i don't really know how are they called), so i want to make is special, and that sound in the backgroud only helps it
  5. 00:59:251 (3,4,5,6) - What about putting a 1/4 slider reverse instead of the triple and simply remove (6) would be more accurate to the music! it feels kinda weird to me to break that rhythm i mostly used
  6. 02:22:835 (6) - ^
  7. 01:20:060 (1,2,3,4,5,6,7) - I don't find that linear stream that well to play tbh, it kinda kills the flow. I would follow the direction of 01:19:540 (1,2,3,4,5) - http://puu.sh/nQRWD/49756ad955.jpg or something. changed but in another way, just added curves
  8. 01:33:413 (4) - NC to prevent new SV it feels way too loaded with ncs if i do that, speed change is slight and won't kill anyone
  9. 04:06:014 (4) - ^ same
  10. 01:48:326 (10) - Fix DS? changed stack leniency
  11. 03:33:413 (5,6,7) - Pattern (NC+rhythme wise) is pretty different from 03:44:511 (3,4,5,6) - I wonder if it wouldn't be better to make them constant. i feel like skipping the beat before new part sounds better
  12. 05:02:893 (1) - It's inaudible :c And the music has no feedback, why not simply put the spinner at 05:02:633 - ? well, it is inaudible, but since it's the last note in the map it won't affect anything. and i just like how does it finish the song with that silent click
Cool map!
Thanks!
show more
Please sign in to reply.

New reply