forum

Varien - The Silent Ones

posted
Total Posts
83
Topic Starter
Fanteer
This beatmap was submitted using in-game submission on 24 августа 2016 г. at 20:53:01

Artist: Varien
Title: The Silent Ones
Tags: Epic Slow heroic Pick Your Poison Volume 2 Nick Kaelar Pittsinger
BPM: 120
Filesize: 1767kb
Play Time: 01:18
Difficulties Available:
  1. Easy (1,25 stars, 79 notes)
  2. Hard (3,15 stars, 166 notes)
  3. Normal (2,1 stars, 137 notes)
  4. Silent (3,8 stars, 215 notes)
Download: Varien - The Silent Ones
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
Epic slow music
direday
Привет! Сразу скажу, что эту мапу не ранкнут в том виде как она сейчас. В первую очередь не хватает одной easy/normal сложности. Во вторых - нету хитсаундов. В третих kiai больше половины карты.
Теперь конкретно по картам:

Insane
В начале, вплоть до 00:12:760 куча лишних тычек.
00:01:510 (3) - эту и еще две через один красный тик ( 00:02:260 (6) и 00:03:260 (3) ) желательно убрать. Отчетливо слышно 3 ноты - пауза - три ноты - пауза - три ноты. Басовая линия недостаточно чётко звучит чтоб делать для неё круги, максимум - конец слайдера.
Всё с 00:04:510 (1) по 00:08:510 (2) - вообще стоит убрать - музыка очень тихая в этом месте. Можно сделать начало карты 00:08:510 (2) тут или сделать небольшую паузу.
Теперь до 00:10:760 (5) - опять, как и в начале - стоит убрать 4ый и 8ой тик (красные). Их не слышно.

00:16:760 (1) - Начиная от сюда и, собственно, до конца. Можно либо использовать привязку по расстояние, либо нет. Тут она не использована. Расстояния между объектами абсолютно случайная - не слышно никакой связи расстояния и музыки. Для "джампов" - лучше использовать либо постоянный патерн, либо музыку. Например делать большое расстояние между тычками связанными с разными нотами и маленькое с одинаковыми.
В данном случае лучше просто использовать привязку по расстоянию (Distance snap), т.к. в этой карте все равно большинство расстояний варьируются от 1 до 2.

00:51:635 (6) - Можно добавить круг тут - по музыке.
00:54:385 (6,3) - определенно лишние.
00:56:885 (2,8) - тоже.
00:59:385 (4) - и этот.
01:03:385 (4,7,2) - и эти. Ну нету в музыке триплов. Да, иногда в картах можно добавлять их без привязки к музыке, но только в тех случаях, когда триплы прям просятся. Это не тот случай.
Не стану комментировать про положение объектов - если действительно соберешься ранкать карту, то очень многое нужно будет переделать, в основном расстояния между объектами.


Hard
Те же проблемы что и в Insane в начале - ну нету там достаточно чётких звуков на 4ом и 8ом тике битов. Стоит добавить триплов/стрим(?) из пяти тамже где они есть в Insane, кроме тех, которые я считаю лишними.

Удачи ;D
Janpai
M4M from #modreqs

General
  1. No custom combo colors? maybe try this one
    Combo1 : 0,255,128
    Combo2 : 40,184,191
    Combo3 : 70,102,230
    Combo4 : 128,128,128
  2. Your BG is not in appropriate size, it should be 1366x768 or 1024x768
  3. Your BPM is doubled. It was originally 60 BPM based on the song and played like 120 BPM.
  4. Some part of the map uses 100% volume, that's bad when your song is really calm, use about 70% i guess no one uses 100% that much these days
  5. You have inconsistent endings lol please fix it

Easy
  1. AR:2 HP:1 OD:1
  2. How about using 1.00x SV on this? (maybe around 1.20-1.40 if you make it 60 BPM) 0.80 is too slow imo thus this is also a slow song ._.
  3. 00:00:760 - Remove the green line here, you could just set the red line to 20% or any desired volume you want, placing green line here makes no sense
  4. 00:01:760 (2,3) - Swap these two, downbeat is strong to be placed in a slider end
  5. 00:10:760 (3,4) - Swap also? it sounds much better than a circle-slider
  6. 00:14:260 (6) - You made that downbeat in the place of reverse arrow, man that's awful that tick shows a new set of rhythms and that is important (I'm pertaining to 00:14:760 if you questioned), suggesting to make it clickable
  7. 00:18:760 - Make this clickable imo, these are the type of ticks you shouldn't make a slider end :v
  8. 00:32:260 (5) - A simple circle would suit here, no need to make a 1/2
  9. 00:38:260 (3) - Already mentioned above
  10. 00:42:260 (3) - ^, won't be mentioning others, you should really fix that, If you are going to give me a reason that you are following the instrumental then you're definitely wrong, you're ignoring them and not emphasizing it fluently
  11. 01:00:760 (1) - Overscreen imo
  12. 01:12:760 (1) - Lol. Easy don't have these reverses these days and causes an polarity issue to beginners
  13. 01:14:760 (1) - Silence this spinner please

Normal
  1. HP:3 OD:3 AR:4
  2. 1.2x DS is too much imo :( ow your DS is not even consistent :(
  3. 00:00:760 (1,2,3,4,5,6) - I think it's better if you make the circles linear with the slider, will look neat imo
  4. 00:32:760 - Put a break here
  5. 01:12:760 (1,2,3,4,5) - Too dense for beginners
  6. Seems like you enjoyed mapping all the red ticks because you can use 1/2s at normal, no dude that's kinda abusing imo, you didn't even give breaks for beginners to recover some stamina to click objects, your BPM is not an exception here, even if it's slow or fast you should have make everything easier to read

Hard
  1. HP:4 AR:7 OD:5
  2. Could've use 1.50x SV lol the gap between SV of normal and hard is so little and the word by itself "hard" you should make things a little bit tougher
  3. 00:03:260 (2) - Make this a circle just like others 00:00:760 (1,2,1,2) -
  4. You should also use DS here for the visual appearance and to make it clean lol
  5. 00:09:510 (4,5) - Swap these two since 00:09:760 has an instrumental thingy and should be clickable
  6. 00:32:760 - put break here
  7. The structure of this looks like an insane, jumps are too crucial, try to reduce jumps at this imo the song is not that epic to put large jumps

Insane
  1. 00:01:760 (1,2,3,1,2,3) - Shouldn't be like 00:00:760 (1,2) - The part is really calm to be a circle
  2. 00:03:760 (1,2) - You never put something here in you r previous diffs. remove it for consistency
  3. Jumps are too overdone, rabbit jumps are not appropriate for slow songs imo
Hope it helps goodluck!
KiririnIchiban
From my queue
Insane
00:23:760 (1,2) - I think these are supposed to be triples, if you listen closely theres something on the yellow tick
00:40:260 (6,1) - Stack these properly
00:44:260 (5,1) - Fix this blanket
00:51:260 (3,4,5) - and 00:52:260 (8,9,10) - sound like they should be two streams of 5 (if you want to map that) or all single taps, the triples sound out of place
Overall I think you should vary the spacing more to bring attention to the stronger sections. For example 00:44:760 (1,2,3,4,5,6) - You could make these all sliders or closely spaced notes to bring attention to the jumps afterwards. Just having everything huge spaced gets kinda boring

Hard
00:24:260 (3,1) - Stack these
00:26:260 (5,7) - Same
00:31:510 (2,3,4,5) - You could put triples here, all single taps for 30 seconds gets pretty boring ->00:23:760 (1,2,3,4) - Also there
00:58:260 (5,1) - Another stack
I can't tell if these jumps are too hard for hard or not, maybe get some playtesters to check it

For the normal you might want to change it so that 00:27:760 (6,1) - These dont touch(and things like them), someone told me that on my normal.

Hope it was helpful
Beige
Hi
M4M

General
  1. 00:03:760 - : Unnecessary inherited point. remove this.
Easy
  1. Reduce AR:2~2.5
  2. 00:14:260 (6) - Do not overlap in easy diff. It should be confused for newbie players
  3. 00:15:760 (8,2) - ^
  4. 00:19:760 (5) - No... Do not use like this turn slider. There is same reason above my opinion.
    I don't want to mention anymore in this pattern.
  5. 00:40:760 (1) - Do not overlap in easy diff. It should be confused for newbie players
  6. 00:48:760 (1) - ^
    I don't want to mention anymore in this pattern.
  7. 01:14:760 - remove this, it is unnecessary
Normal
  1. 00:01:760 (3,4) - overlap doesn't look good.
  2. 00:18:760 (1) - ^
  3. 00:24:760 (1,2,3) - ^
  4. 00:28:760 (1) - ^
  5. 00:38:760 (1) - ^
  6. 00:48:760 (1) - ^
  7. 00:51:260 (5,6,7,8) - I'm confused about this RANDOM patterns!
  8. 01:00:760 (1) - overlap doesn't look good.
  9. 01:08:760 - Pls compare with your Easy diff.
Hard
  1. WHAAAAT ??? fix pls There is the sereve gap with Normal diff.
    No mention about this, please think about it that is Really hard diff. Well, I don't think so
Good Luck :?
Topic Starter
Fanteer

W h i t e wrote:

Hi
M4M

General
  1. 00:03:760 - : Unnecessary inherited point. remove this.
done

Easy
  1. Reduce AR:2~2.5 done
  2. 00:14:260 (6) - Do not overlap in easy diff. It should be confused for newbie players done
  3. 00:15:760 (8,2) - ^ done
  4. 00:19:760 (5) - No... Do not use like this turn slider. There is same reason above my opinion. done
    I don't want to mention anymore in this pattern.
  5. 00:40:760 (1) - Do not overlap in easy diff. It should be confused for newbie players done
  6. 00:48:760 (1) - ^ done
    I don't want to mention anymore in this pattern.
  7. 01:14:760 - remove this, it is unnecessary
why ?

Normal
  1. 00:01:760 (3,4) - overlap doesn't look good. done
  2. 00:18:760 (1) - ^ done
  3. 00:24:760 (1,2,3) - ^ done
  4. 00:28:760 (1) - ^ done
  5. 00:38:760 (1) - ^ done
  6. 00:48:760 (1) - ^ done
  7. 00:51:260 (5,6,7,8) - I'm confused about this RANDOM patterns! Why??? it is made according to the rules
  8. 01:00:760 (1) - overlap doesn't look good. done
  9. 01:08:760 - Pls compare with your Easy diff.
why ?

Hard
  1. WHAAAAT ??? fix pls There is the sereve gap with Normal diff.
    No mention about this, please think about it that is Really hard diff. Well, I don't think so
I removed some difficult moments, but it's hard 60 BPM

Good Luck :?
Thanks
Remus
Hard
  1. 00:13:260 (2) - стоит подравнять 2, так как выглядит не очень красиво(если это было сделано с учетом того, что бы слайдер было видно, то слайдер и так будет видно, т.к. он появляется весь сразу, а не только начало.
  2. 00:20:760 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - оверлап/стоит опустить 1 чуть ниже.
  3. 00:26:760 (7) - до этого слайдера у тебя другие начинались на другие звуки
  4. 00:29:010 (1,2,3,4,5,6,7) - оверлап 6 и 1
  5. 00:36:760 (1) - может стоит пододвинуть немного вправо?
  6. 01:02:760 (1) - - чуть выше(а может ты опять таки специально так поставил, что бы было лучше видно слайдер потом)

Insane
  1. 00:18:760 (1,2) - Что на счет сделать слайдер под 1, а ноту под 2?
  2. 00:21:510 (4) - Этот слайдер кажется не под музыку из-за того, что до этого 00:20:260 (8) ты поставил слайдер на другой бит.
  3. 00:22:760 (1,2,3,4,5) - У тебя был стрим 00:19:760 (4,5,6,7,8) перетекающий в слайдер до этого, но там он начинается совсем на другой звук.
  4. 00:29:510 (4) - То же самое, что и на 00:21:510 (4). Если у тебя так было специально задумано(ты там хитсаунды на слайдеры поставил), тогда этот и тот пункт - правильные.
  5. 00:47:010 (2) - До этого 00:44:760 (1,2) у тебя слайдеры начинаются на определенный звук, а тут совсем на другой, не в такт музыке.
  6. 00:51:260 (3,4,5) - Может все-таки вместо триплетов сделать слайдеры/другой паттерн?
  7. 00:52:260 (8,9,10) - ^
  8. 00:55:760 (4,5) - Та же проблема, что и в 00:47:010 (2). Если уж под такт музыки, то слайдер лучше на место 4, а потом уже нота на 5.
Janpai
Why W h i t e has only a proper reply ;-; please reply mine too to improve my modding xD
Lorkee
Hello, M4M from the modreqs channel! :D

  • Insane
  1. 00:29:260 (3,4) - Swap these notes. (Ctrl + G)
  2. 00:41:760 (4) - A slider would be better.
  3. 00:46:760 (1,2) - Swap these.
  4. 00:53:260 (2) - Two circles.
  5. 00:53:760 (3) - A slider.
  6. 00:55:760 (4,5) - Swap these too.
  7. 01:14:885 (1) - At the end of the slider, set the volume to 5%. http://puu.sh/pWLqb/033c2a5a09.jpg
  • Hard
  1. 00:09:510 (4), 00:09:760 (5) - Delete these.
  2. 00:09:260 (3) - Put a half slider, and a note here: 00:09:760 (5). Has to look like this: http://puu.sh/pWLCA/a2c7dac71b.jpg
  3. 00:19:760 (4,5) - Swap these.
  4. 00:22:760 (7,8) - ^
  5. 00:28:760 (5,1) - ^
  6. 00:29:760 (3,4) - ^
  7. 00:30:760 (6,1) - ^
  8. 00:39:760 (3,4) - ^
  9. 01:15:010 (1) - Same as insane.
The main problem is, that the sliders are just too random. Try to put them on white lines. Good luck! 8-)
Eni
M4M from my queue

[Easy]
  1. In general, the easy needs a lot of improvement. Although you do manage to make it "Easy", that's not really how you're supposed to map an easy. You can skip beats in an easy difficulty! This means skipping parts of the song that has a beat, in favor of giving the map more variety and making it easier to play.
  2. If you want to keep the clap sound on parts where you use a longer slider, then just increase the slider tick rate and make the slider tick have a sound of the clap! This is what I did in my Easy here https://osu.ppy.sh/s/162996 As a reminder, Easy needs a lot of 1/1s (aka sliders that go from one white tick to another white tick).
  3. You can use repeat sliders in the Easy difficulty to diversify things up a bit. Right now it's pretty straightforward and doesn't have that much visual appeal.
  4. Here's an example. I increased the Distance Snap to 1.7x to avoid circles overlapping. The timestamp is 00:44:760 - and I used 1/1 sliders.


    ~
  5. 01:12:760 (1) - This would probably be better as one long slider. You can use slider art as well!
[Normal]
  1. The jump from CS2 (Easy) to CS3.5 is a bit too much. Try CS3 instead.
  2. The song sounds like this difficulty should be AR4.5 or AR5.
  3. 00:29:760 (3,4,5,6,7) - The problem with a low distance snap like this is that it makes it incredibly hard for even experienced players to tell the difference between some wait times. I suggest that you increase the distance snap throughout the Normal, similar to the Easy.
  4. 00:51:260 (5,6,7,8,1) - This pattern may work with a higher distance snap and slider velocity, but it does NOT work when the DS and SV are so low! The overlap here is too much for a Normal difficulty.
[Hard]
  1. What's up with the straight sliders? Add more diversity! For almost 18 seconds (00:18:760 -) there's straight up straight sliders.
  2. 00:48:760 (1,2) - Is there any reason why you use two completely different sliders even though the music repeats itself here for emphasis? I suggest that your map should do the same as well!
  3. Re-evaluate some of your jumps and make sure that they aren't too crazy. That's what Insane is for.
[Insane]
  1. 00:22:760 (1,2,3,4,5) - This is completely inconsistent with 00:19:760 (4,5,6,7,8) -. You cannot do this.
  2. 00:50:760 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) - This is an AWESOME pattern for an Insane. Why don't you use it anywhere else? Maps need consistency! Try using it at 01:04:760 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8) -.
  3. 01:00:260 (6,8) - This should definitely be a triplet.
Overall you should re-think your Easy and Normal, but the Hard and Insane are better. Some parts of the Hard felt harder than the actual Insane. You should add more 1/4 to the Insane and decrease the amount of jumps in the Hard. Try increasing the slider velocity and/or distance snap in the Easy and Normal, but make sure you accommodate for the whole map and not just parts of it. Good luck!
Zhuriel
modreqs m4m

Insane

  1. i think ar8 would be nicer since the song is so slow
  2. you're not following the song at all with your hitsounding. in particular, there are no snares in the intro so your constant claps seem really out of place. i'd recommend using your whistle to emphasize the low hits at 00:16:760 - 00:17:510 - 00:18:260 - 00:19:010 - 00:19:760 - 00:20:260 - etc and the clap for the snares obviously, but don't just do a repetitive kick-snare rhythm that doesn't fit in with the song
  3. on a related note, the clap sample you're using doesn't really fit too well either - i'd recommend some straightforward acoustic snare or maybe one with some reverb or something
  4. 00:25:260 (2,3,4,5,6,7) - this seems overspaced compared to the rest of the section, it's even spaced around the same as some of the larger jumps in the kiai so you should reduce this
  5. 00:51:260 (3,4,5) - 00:52:260 (8,9,10) - i get what you're mapping these to, but i think that sound is too weak and also you should map all of them (so also notes at 00:51:635 - 00:52:635 - ) if you do. i would instead map these as two kicksliders each, so you do have all sounds mapped but more emphasis on the drums.
  6. 01:00:260 (6,1,2) - this entire thing looks quite messy; for one the blanket of 2 over 1 is off, plus the overlap of 6 over 2 looks awkward. i'd recommend fixing the blanket and placing 6 so that it doesn't overlap 2, either just stacked on 1 or offset down and to the right
  7. 01:09:010 (2,1) - make this overlap nicer, i'd prefer if they were just right on top of each other
  8. 01:04:260 (6) - blanket is off
  9. 01:10:010 (2) - 01:11:010 (2) - 01:12:260 (3) - you could make blankets out of these
  10. 01:15:010 (1) - you should end the spinner on a beat, 01:18:760 - would make the most sense since it's a full measure and you end the spinner on hard there

Hard

  1. same issues with hitsounding as insane
  2. 00:14:260 (2,2,2) - either stack these or make the overlaps the same distance and angle
  3. 00:30:760 (7) - NC here instead of the next object
  4. 00:31:760 - make this clickable
  5. 00:51:760 - make this clickable

can't say much about easy and normal except the previously mentioned hitounding issues and that you should check AImod for some snapping problems, i suck at mapping and modding these diffs so yeah
MaridiuS
IRC for hard and insane
2016-07-12 01:15 MaridiuS: oh hey
2016-07-12 01:15 MaridiuS: i've been really busy today
2016-07-12 01:15 MaridiuS: so i've just come online and have realized that i need to do the mod
2016-07-12 01:15 MaridiuS: i will do it tomorrow though, 100%
2016-07-12 01:16 MaridiuS: sorry for delay ;v
2016-07-12 01:16 Fanteer: Okey
2016-07-12 13:18 MaridiuS: hey
2016-07-12 13:18 MaridiuS: can i give u a mod through irc?
2016-07-12 13:22 Fanteer: ok
2016-07-12 13:23 MaridiuS: okay first of all
2016-07-12 13:23 MaridiuS: offset is incorrect
2016-07-12 13:23 MaridiuS: it should be about 778
2016-07-12 13:25 MaridiuS: [insane] difficulty
2016-07-12 13:25 MaridiuS: 00:15:903 - i'd really put a note here
2016-07-12 13:28 MaridiuS: 00:13:778 (1,2) - this pattern is random in this buildup section
2016-07-12 13:28 MaridiuS: i'd make it the same flow as other sliders
2016-07-12 13:29 MaridiuS: 00:22:778 (1,2,3,4) - i'd make these as kick sliders
2016-07-12 13:29 MaridiuS: 00:24:403 - 00:23:903 - feels weird if you ignore these beats
2016-07-12 13:30 MaridiuS: 00:23:278 (5) - kinda out of screen
2016-07-12 13:30 MaridiuS: 00:24:778 (1,3) - vs 00:26:278 (6,1) - you shouldn't make blankets with obvious distance differences
2016-07-12 13:31 MaridiuS: 00:44:778 (1,2) - this flow is really uncomfortable
2016-07-12 13:32 MaridiuS: 00:49:778 (1,2) - same
2016-07-12 13:32 MaridiuS: also these 2 sliders have quite a different shape
2016-07-12 13:33 MaridiuS: 01:00:778 (1,2) - really close blanekt ;v
2016-07-12 13:34 MaridiuS: 00:15:778 (3) - NC
2016-07-12 13:34 MaridiuS: (still doing insane)
2016-07-12 13:36 MaridiuS: 00:15:778 (3) - NC
2016-07-12 13:36 MaridiuS: oops
2016-07-12 13:36 MaridiuS: 00:52:028 (8) - NC*
2016-07-12 13:38 MaridiuS: now hard
2016-07-12 13:39 MaridiuS: also if my copy pasts are not working then try to adjust offset to 778
2016-07-12 13:44 MaridiuS: 00:00:778 (1,2) - blanket too close compared to 00:01:778 (1,2) -
2016-07-12 13:46 MaridiuS: 00:11:778 (1,2) - it should be like the rest in the slider buildup section
2016-07-12 13:46 MaridiuS: not to have that kind of flow
2016-07-12 13:46 MaridiuS: 00:20:778 (1,2) - different shape
2016-07-12 13:47 MaridiuS: 00:21:778 (3,4) - those too should really have same shape
2016-07-12 13:48 MaridiuS: 00:42:278 (2,1) - way too close blanket
2016-07-12 13:48 MaridiuS: 00:45:778 (3,4) - weird flow and not identical shape
2016-07-12 13:49 MaridiuS: 00:49:778 (1) - should be more away from 2 than (2) from 00:48:778 (1) -
2016-07-12 13:50 MaridiuS: 01:00:778 (1,2) - fix blanket
Yoshikawa Hoshi
м4м

инсейн
ар 8.5 - не очень приятный, как и для номода, так и для дт. 8 работает намного лучше
00:02:020 (2,1) - дай этим нотам больше спейсинга, как тут 00:01:270 (2,1) -. на данный момент это не совсем хорошо читается имо
00:09:520 (4,1) - такой спейсинг немного странно выглядит, поскольку 00:09:770 (1) - здесь находится довольно сильный для твоей песни бит и поэтому ему нужно больше спейсинга
00:12:270 (2) - Ctrl+G
00:14:270 (2) - а этот я бы ctrl+H и немного вправо бы подвинул
00:22:020 (5) - ты пропустил НК
00:23:770 (1,2,3,1,2,3) - не думаю, что это хорошо играется, да и сам момент довольно сильно влияет на старрейтинг. я бы просто переделал это в триплеты
00:32:770 - эта нота должна быть замапана как индикатор смены ритма - брейка. хотя бы с маленьким спейсингом. если же не хочешь ее мапать, то сделай так http://cs631225.vk.me/v631225809/36fcb/_Jpnb5wGQjs.jpg и тогда брейк начнется с нужного момента
00:38:020 (4) - подвинь на х=277 у=241 чтобы флоу с 00:38:270 (5) - этим слайдером был лучше
00:47:770 (5,1) - стакни, а то неаккуратно выглядит
00:51:770 (7,1) - думаю, стоит свапнуть нк, чтобы все было консистентно
01:02:270 (5,6) - какой-то слишком маленький спейсинг. я бы на твоем месте увеличил его, еще и оверлапа избежишь 01:01:770 (3,6) -
01:11:270 (3) - 01:12:270 (3) - идея хорошая, но реализация - так себе. я бы поработал над этими слайдерами

хард
подними од до 6, а то что-то маловато
00:01:270 (2,1) - 00:02:270 (2,1) - не самый читаемый спейсинг для харда, тем более с таким низким аром
00:11:270 (2,1) - слишком большой спейсинг для харда, лучше 00:11:770 (1) - ctrl+g этот слайдер
00:13:270 (2,1) - да и этот тоже.
какой-то сомнительный хард, больше смахивает на лайт инсейн. также большой промежуток между нормалом и этой дифой, что не есть хорошо
00:22:770 (5) - 00:23:770 (1) - свапни нк, чтобы было консистентно
00:26:270 (4) - ctrl+g и немного пониже опусти
00:30:770 (6) 00:31:770 (1) - - и тут тоже свапни
00:31:770 (1) - почему бы не добавить сюда спиннер?
00:44:770 (1,2) - можно и получше бланкет
00:58:770 (5) - 00:59:770 (1) - здесь я бы тоже свапнул нк
01:05:770 (1,2) - какой-то слишком маленький спейсинг по сравнению с другими моментами. попробуй 01:05:770 (1) - ctrl+G этот слайдер
01:14:770 - сделай эту ноту кликабельной, потому что бит на ней есть и довольно сильный. а спиннер начни отсюда 01:14:895 -

кстати, у тебя все зеленые поинты анспануты, поправь
легкие дифы вроде бы неплохие
удачи
Topic Starter
Fanteer

Atamare wrote:

м4м

инсейн
ар 8.5 - не очень приятный, как и для номода, так и для дт. 8 работает намного лучше
00:02:020 (2,1) - дай этим нотам больше спейсинга, как тут 00:01:270 (2,1) -. на данный момент это не совсем хорошо читается имо +
00:09:520 (4,1) - такой спейсинг немного странно выглядит, поскольку 00:09:770 (1) - здесь находится довольно сильный для твоей песни бит и поэтому ему нужно больше спейсинга +
00:12:270 (2) - Ctrl+G +
00:14:270 (2) - а этот я бы ctrl+H и немного вправо бы подвинул +
00:22:020 (5) - ты пропустил НК +
00:23:770 (1,2,3,1,2,3) - не думаю, что это хорошо играется, да и сам момент довольно сильно влияет на старрейтинг. я бы просто переделал это в триплеты +
00:32:770 - эта нота должна быть замапана как индикатор смены ритма - брейка. хотя бы с маленьким спейсингом. если же не хочешь ее мапать, то сделай так http://cs631225.vk.me/v631225809/36fcb/_Jpnb5wGQjs.jpg и тогда брейк начнется с нужного момента чуть по другомум сделал
00:38:020 (4) - подвинь на х=277 у=241 чтобы флоу с 00:38:270 (5) - этим слайдером был лучше +
00:47:770 (5,1) - стакни, а то неаккуратно выглядит чуть поменял
00:51:770 (7,1) - думаю, стоит свапнуть нк, чтобы все было консистентно +
01:02:270 (5,6) - какой-то слишком маленький спейсинг. я бы на твоем месте увеличил его, еще и оверлапа избежишь 01:01:770 (3,6) -
01:11:270 (3) - 01:12:270 (3) - идея хорошая, но реализация - так себе. я бы поработал над этими слайдерами изменил немного

хард
подними од до 6, а то что-то маловато +
00:01:270 (2,1) - 00:02:270 (2,1) - не самый читаемый спейсинг для харда, тем более с таким низким аром Да вроде норм
00:11:270 (2,1) - слишком большой спейсинг для харда, лучше 00:11:770 (1) - ctrl+g этот слайдер +
00:13:270 (2,1) - да и этот тоже. +
какой-то сомнительный хард, больше смахивает на лайт инсейн. также большой промежуток между нормалом и этой дифой, что не есть хорошо
00:22:770 (5) - 00:23:770 (1) - свапни нк, чтобы было консистентно +
00:26:270 (4) - ctrl+g и немного пониже опусти +
00:30:770 (6) 00:31:770 (1) - - и тут тоже свапни +
00:31:770 (1) - почему бы не добавить сюда спиннер? ??
00:44:770 (1,2) - можно и получше бланкет +
00:58:770 (5) - 00:59:770 (1) - здесь я бы тоже свапнул нк +
01:05:770 (1,2) - какой-то слишком маленький спейсинг по сравнению с другими моментами. попробуй 01:05:770 (1) - ctrl+G этот слайдер +
01:14:770 - сделай эту ноту кликабельной, потому что бит на ней есть и довольно сильный. а спиннер начни отсюда 01:14:895 -

кстати, у тебя все зеленые поинты анспануты, поправь +
легкие дифы вроде бы неплохие
удачи
Vespirit
Here is the m4m mod
[General]
  1. offset should be at 756, right now it is a bit late
  2. preview point in all diffs is slightly off from the white tick, u need to reposition it (after changing offset if you decide to)
[ Easy]
  1. why does everything have to be so close ;w; its my biggest complaint with the easy diff, try placing everything so that they don't overlap. I would use distance snap 1.6
  2. 00:14:270 (6,7) - try switching these 2 objects on the timeline so that the player clicks on the white tick, and then fix the positions on the grid
  3. 00:46:270 (3,4) - same here
[ Normal]
  1. same problem for this diff, everything is too close lol. its okay to overlap something like 00:44:770 (1,2,3) because its closer on the timeline, but for the parts like 00:21:270 (1,2,3,4,5) where they aren't as close you shouldn't have them so close on the grid. space out the notes so that they don't overlap every object, but you can keep some of it overlapped like I said
  2. 00:09:770 (2,3) - why not just make it a slider like 00:08:770 (1)?
  3. 00:19:770 (2,3) - also for here you can make the slider first and the circle after, so that the player clicks on the red tick
  4. 00:32:270 (7) - I wouldn't put it right on top of (6), it doesn't look very good
[ Hard]
  1. 00:30:770 (1,2) - looks a little weird because they are the same shape, idk it might just be me
  2. 00:40:770 (1,2) - blanket?
[ Insane]
  1. 00:01:770 (1,2) - put the slider first like you did for 00:00:770 (1,2)
  2. 01:09:270 (3) - ctrl+g? or not, it's up to you
that's all I can find, I like the hard and the insane but for the easy and normal the spacing is too low. nice mapset and good luck :)
Kencho
[Easy]
  1. You can make this diff harder, about 1.1-1.3 is better. You can increase the distance spacing or slider velocity.

[Normal]
  1. Sorry to say, this diff use too slow slider velocity, the better choice on this diff is 2.0x or 2.2x, so for a better quality, you should remap this diff a big part and control the star rating about 1.6-1.8. Otherwise, you will encounter a difficulties in the rank process.

[Hard]
  1. 00:10:756 (1,2,1,2,1,2,1,2,1,2,1,2) - No need NC every beat, just NC on every big white tick (it means 2 beats in this map because it is 60 bpm + 1/4 beat)
  2. 00:26:256 (4) - Just ctrl+G and put it right hand side will be better for flow.
  3. 01:12:756 (1,2,3,4,5) - Using bigger spacing as well.
  4. Other are nice

[Insane]
  1. AR8.5 a little bit too fast, because it is 60 bpm + 1/4 beat, so it like to 120 bpm + 1/2 beat, just use AR8 in enough.
  2. 00:11:256 (2,2) - Stack? Just put 00:11:256 (2) - to 00:12:256 (2) -
  3. 00:47:756 (5) - Ctrl+G will be better for flow
  4. 00:49:756 (1) - No need NC, also 00:49:756 (1,2) - change their sequence will be better for flow.
  5. 00:52:756 (1,2,3) - Here is bad flow and ugly, you can try it to get more attractive.
  6. 01:03:756 (5,6,1) - Just like 00:52:756 (1,2,3) -
  7. 01:08:506 (8,1) - Distance spacing too close. You can see 01:08:506 (8,1) - is empty 1/2 beat and 01:08:756 (1,2) - is empty 1/4 beat, which is too close and another one is too far.
Good Luck
Lefia
From M4M queue '3')/

mod
[Easy]

00:09:756 (2,3) looks ugly, delete the middle point at (3) and move the slider tail to x:336 y:160
00:12:756 (5) NC
00:14:256 (2) for looks better, delete the middle point at the slider
00:23:756 (4,1) the slider tail is too close with (1) , move the slider tail to x:424 y:184
00:29:756 (2,3,4,5) looks ugly, try smth like this ( copy the (1) slider and replace it with (2) )

00:39:756 (5,1) the slider tail (1) is too close with the (5) slider (overlap)
00:41:756 (2,4) the circlel (4) is too close with the (2) slider (overlap)
00:55:756 (4,1) the slider tail (1) is too close with the (4) slider (overlap)
00:59:256 (4,1) overlap
01:03:756 (5,1) overlap
01:10:756 (3,4,1) avoid overlap

[Normal]

00:28:756 (1) ctrl + j
00:39:756 (3) a whistle sound at the slider?

looks great

[Hard]

Set HP into 5 because 4 is too low

00:19:256 (2) use the same slider with 00:18:756 (1)
00:19:756 (3,4,5,6,1) make it into pentagon?
00:25:756 (3,4) i know you want to make a counter rhtym, but i think it'll better if you ctrl + g the (4)
00:30:756 (1,2) like this?

00:32:506 (6) move it to x:360 y:24
00:39:506 (2,3,4) it'll better if like this

00:40:756 (1) ctrl+g

[Insane]

Set AR into 8,5 or 9 because 8 too low
00:14:256 (2) i think you place it to random place, then how about ctrl+ > then move it to x:320 y:164
00:14:756 (1,2) ctrl + c the (1) slider and ctrl + v at (2)
00:25:256 (2,4,6) just a suggestion, NC it
00:35:756 (1) i think it'll better if you use 7/8 slider here
01:05:756 (5) NC
01:07:256 (3,5,7) just suggestion, NC here

Good luck!
R3K3M
Mod
Insane mod
00:09:756 (1,2,3,4) - Drastic change of spacing without much music change
00:15:256 (2) - should be 180 degrees to 00:14:756 (1) otherwise it looks ugly
00:44:506 (6) - This note seems of perhaps move it to x416 y160 and move 00:44:006 (4) - to x320 y304

Hard mod
00:25:756 (3,4) - Rotate these by 45 degrees as they break the flow too much.
00:32:506 (6) - Should be filled in this seems too much break time for 1 min song.
00:36:756 (1,2,3,4,1) - Distance snap feels really random with these.
01:09:756 (1,2,1,2,1,2) - These expanding jumps dont really fit imo id keep them the same distance snap, try x1.2.

Normal
I didn't think there was anything wrong with the map.

Easy
Same story as before but try to use the whole map with notes.
Namki
Привет.
[General]
  1. Я на все сто уверен, что тут бпм 120, а не 60.
    Вот тут тоже сильный бит приходится на 2/1, но бпм-то 120, а не 60.
    Так же, посовещавшись с экспертами, я пришел к выводу, что тут-таки 120.

    Если не веришь, стоит перепроверить, спросив у кого-нибудь типа Зига, Тика, пишифата и тд. и тп.
[Easy]
  1. 00:00:756 (1,2,3) - если так делать, то поставь еще серкл сюда 00:03:756 - .
  2. 00:00:756 (1,2,3) - также, почему здесь стоит нормал самплесет. Должен-то стоят софт. А сюда на хед просто стоит поставить нормал аддитион 00:00:756 (1) - .
  3. 00:10:756 (3,4,2) - не очень хорошо, когда происходит такое в изике, к тому же, лучше убрать реверс, и сделать кликабельным этот тик 00:13:756 - , убрать этот слайдер 00:14:256 (2) - , и сделать этот кликабельным тоже 00:14:756 - .
  4. 00:32:506 - конец слайдера стоит заглушить чутка.
  5. 00:36:756 (1,2,3,4) - сломал спейсинг, поправь его.
    01:00:756 (1,2) - и тут.
  6. 01:12:756 (1) - настоятельно рекомендую убрать такой реверс слайдер или поделить на его место реверс и слайдер, иначе такое — анранк.
    Не очень аккуратные паттерны, очень однообразый ритм, неприятные оверлапы для изи диффы (я бы сделал св больше и замапал бы без оверлапов, тут же 120 бпм, сюда можно пихать стримы, и это всё равно останится изиком), нет разнообразия паттернов — одни 1/2 и серклы, иногда 1/4 реверсы.
[Normal]
  1. 00:10:756 (1,2,1,2,1,2,1) - разнообразь как-нибудь это.
  2. 00:17:506 (2) - / 00:18:756 (1) - / 00:21:256 (2) - / 00:22:756 (1) - / 00:25:506 (2) - и другие такие же звуки на синем тике, они должны быть выделены клепом.
  3. 00:43:756 (1) - / 00:59:756 (1) - / 01:06:756 (1) - / 01:07:756 (1) - опираясь на диффу, НК стоит поствить (или снять) вот на этих местах.
    Много не скажешь, тоже однообразно, куча 1/4 и серклов.
[Hard]
  1. Совсем необязательно выделять их НК, ты, конечно, можешь, но большого смысла и/или красоты в этом нет имо.
    00:11:756 (3) - / 00:14:756 (1) - / 00:15:756 (1) - .
  2. 00:21:506 - какой сильный звук, выдели его.
  3. 00:21:256 (2,3) - странно, сделай просто два одинаковы слайдера, зачем так извращаться.
  4. Опять спам НК в киае, это бессмысленно.
  5. 01:06:756 (1,2,3,4,1,2,3,4,1,2) - выглядит очень сложно для хардика, несмотря даже на 120 бпм, я б помешал джампы со слайдерами.
    Хорошая диффа, но спейсинг слишком рандомный, это всё-таки хард, тут он должен быть последовательным и иметь смысл, а у тебя может он быть 0.8, а потом резко 1.8, это странно для харда.
[Insane]
  1. Ну в инсейно можно не проускать эти звуки 00:01:506 - , 00:02:506 - , а также можно и замапать этот брейк в начале.
  2. 00:09:756 (1,2,3,4) - странно, как тут ты идешь в прямое флоу, которе потом переходит резко линейной флоу.
    Мб как-нибудь так.
  3. 00:22:756 (1,2) - как-то странно, ты использовал кикслайдеры только тут и в конце диффы, замени лучше этот кикслайдер на стрим.
  4. 01:04:256 (6) - плохое флоу получается, сделай-ка лучше какой-нибудь прямой слайдер, как тут, например, 01:00:756 (1,2) - .
  5. 01:11:256 (3) - некрасивая форма имо.
    Хорошая диффа, мне нравится.
Topic Starter
Fanteer
Здаров
Ну мне прога и сайт пишут что тут 120 бпм, разницы нету то что я юзаю 1/4 или 1/2 поэтому 120 поставлю скоро.
Спс за мод , он мне сильно помог. :)



Namki wrote:

Привет.
[General]
  1. Я на все сто уверен, что тут бпм 120, а не 60.
    Вот тут тоже сильный бит приходится на 2/1, но бпм-то 120, а не 60.
    Так же, посовещавшись с экспертами, я пришел к выводу, что тут-таки 120.

    Если не веришь, стоит перепроверить, спросив у кого-нибудь типа Зига, Тика, пишифата и тд. и тп.
[Easy]
  1. 00:00:756 (1,2,3) - если так делать, то поставь еще серкл сюда 00:03:756 - .
  2. 00:00:756 (1,2,3) - также, почему здесь стоит нормал самплесет. Должен-то стоят софт. А сюда на хед просто стоит поставить нормал аддитион 00:00:756 (1) - .
  3. 00:10:756 (3,4,2) - не очень хорошо, когда происходит такое в изике, к тому же, лучше убрать реверс, и сделать кликабельным этот тик 00:13:756 - , убрать этот слайдер 00:14:256 (2) - , и сделать этот кликабельным тоже 00:14:756 - .
  4. 00:32:506 - конец слайдера стоит заглушить чутка.
  5. 00:36:756 (1,2,3,4) - сломал спейсинг, поправь его.
    01:00:756 (1,2) - и тут.
  6. 01:12:756 (1) - настоятельно рекомендую убрать такой реверс слайдер или поделить на его место реверс и слайдер, иначе такое — анранк.
    Не очень аккуратные паттерны, очень однообразый ритм, неприятные оверлапы для изи диффы (я бы сделал св больше и замапал бы без оверлапов, тут же 120 бпм, сюда можно пихать стримы, и это всё равно останится изиком), нет разнообразия паттернов — одни 1/2 и серклы, иногда 1/4 реверсы.
[Normal]
  1. 00:10:756 (1,2,1,2,1,2,1) - разнообразь как-нибудь это.
  2. 00:17:506 (2) - / 00:18:756 (1) - / 00:21:256 (2) - / 00:22:756 (1) - / 00:25:506 (2) - и другие такие же звуки на синем тике, они должны быть выделены клепом.
  3. 00:43:756 (1) - / 00:59:756 (1) - / 01:06:756 (1) - / 01:07:756 (1) - опираясь на диффу, НК стоит поствить (или снять) вот на этих местах.
    Много не скажешь, тоже однообразно, куча 1/4 и серклов.
[Hard]
  1. Совсем необязательно выделять их НК, ты, конечно, можешь, но большого смысла и/или красоты в этом нет имо.
    00:11:756 (3) - / 00:14:756 (1) - / 00:15:756 (1) - .
  2. 00:21:506 - какой сильный звук, выдели его.
  3. 00:21:256 (2,3) - странно, сделай просто два одинаковы слайдера, зачем так извращаться.
  4. Опять спам НК в киае, это бессмысленно.
  5. 01:06:756 (1,2,3,4,1,2,3,4,1,2) - выглядит очень сложно для хардика, несмотря даже на 120 бпм, я б помешал джампы со слайдерами.
    Хорошая диффа, но спейсинг слишком рандомный, это всё-таки хард, тут он должен быть последовательным и иметь смысл, а у тебя может он быть 0.8, а потом резко 1.8, это странно для харда.
[Insane]
  1. Ну в инсейно можно не проускать эти звуки 00:01:506 - , 00:02:506 - , а также можно и замапать этот брейк в начале.
  2. 00:09:756 (1,2,3,4) - странно, как тут ты идешь в прямое флоу, которе потом переходит резко линейной флоу.
    Мб как-нибудь так.
  3. 00:22:756 (1,2) - как-то странно, ты использовал кикслайдеры только тут и в конце диффы, замени лучше этот кикслайдер на стрим.
  4. 01:04:256 (6) - плохое флоу получается, сделай-ка лучше какой-нибудь прямой слайдер, как тут, например, 01:00:756 (1,2) - .
  5. 01:11:256 (3) - некрасивая форма имо.
    Хорошая диффа, мне нравится.
show more
Please sign in to reply.

New reply