forum

Chicherina - Tu-lu-la

posted
Total Posts
53
Topic Starter
Aleks719
This beatmap was submitted using in-game submission on 23 апреля 2011 г. at 11:57:28

Artist: Chicherina
Title: Tu-lu-la
Tags: Yulia Dmitrievna Dreams tulula Room in Rome russian icebeam
BPM: 130,6
Filesize: 2554kb
Play Time: 02:03
Difficulties Available:
  1. Beamsy (1,07 stars, 71 notes)
  2. Hard (4,88 stars, 243 notes)
  3. Normal (3,48 stars, 156 notes)
Download: Chicherina - Tu-lu-la
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
My 5th beatmap and 2nd russian beatmap. That's all.
IceBeam
Mastodonio
привет)
я понимаю конечно,что тут изя - гест дифа..но все же на изи размер кружков между Large и Normal,а на Нормале - Large..это как -то не очень.
может на нормале тоже поставишь между нормал и лардж?
это что ж ты со звуком творил всю песню?)) то 70%,то 50,то 30%,то 51% и т.д. )
БМП верный,но у тебя оффсет неправильный немного - попробуй 5949.

Beamsy:
Как всегда все хорошо)

Normal:
AR и HP Drain +1 - и выглядит гораздо лучше)
мне кажется,что тут надо повысить Distance Spacing..кружки какие-то слипшиеся

Hard:
ну ты конечно с ХП дрэйном загнул) тут лучше 5 поставь
может поставишь OD 6?
02:04:672 - нет смысла на последнюю ноту нью комбо ставить

ну вот и все. старка!
Topic Starter
Aleks719

Giorgos wrote:

привет)
я понимаю конечно,что тут изя - гест дифа..но все же на изи размер кружков между Large и Normal,а на Нормале - Large..это как -то не очень. может на нормале тоже поставишь между нормал и лардж? Это к Биму, я предпочитаю большие круги на изи/нормалах х)
это что ж ты со звуком творил всю песню?)) то 70%,то 50,то 30%,то 51% и т.д. ) Так задумано.
БМП верный,но у тебя оффсет неправильный немного - попробуй 5949. Пока жду респонса различных тайминг про. чтоб не править несколько раз.

Normal:
AR и HP Drain +1 - и выглядит гораздо лучше) Согласен, ок.
мне кажется,что тут надо повысить Distance Spacing.. ноу, я всегда так делаю
Hard:
ну ты конечно с ХП дрэйном загнул) тут лучше 5 поставь сделал 6, 7 реально многовато
может поставишь OD 6? ? 7 - лучше, но... оффсет пока под вопросом. поэтому пока од сделал 6.
02:04:672 - нет смысла на последнюю ноту нью комбо ставить пусть будет х)
Thanks for your mod!
nicktoons
ну конечно приоритет, блин! больше русских мап ! БОЛЬШЕ!
дженерал:
А инсейн?! (в стиле А компот?)

бимси:
ну тут нечего сказать. Классно сделано... как всегда...
бим респект
нормал:
пару предложений
00:46:341 (3) - короче на 1 тик, чтоб следовал ритму "ту ту ту" =)
00:53:692 (4) - ^ (здесь 00:57:367 (3) - же следует ритму "ла ла ла" чем "ту ту ту" то хуже хД)
хороший битмап. =)
хард:
опять же пара предложений
01:38:715 (6) - он тут случайно не лишний? убрать?
01:46:066 (5) - ^
01:53:416 (2) - ^
02:00:767 (5) - ^
всё. отличные мапы на отличную песню =)
звездую. да мог бы и не в кваи, а так, в личку писать. =)
Topic Starter
Aleks719

nicktoons wrote:

ну конечно приоритет, блин! больше русских мап ! БОЛЬШЕ!
дженерал:
А инсейн?! (в стиле А компот?) Не хочется, простой мапсет получился, но имхо норм

нормал:
00:46:341 (3) - короче на 1 тик, чтоб следовал ритму "ту ту ту" =) agree, fixed
00:53:692 (4) - ^ (здесь 00:57:367 (3) - же следует ритму "ла ла ла" чем "ту ту ту" то хуже хД) agree, fixed
хард:
01:38:715 (6) - он тут случайно не лишний? убрать? они читаемы, 1/2 же, хоть и голоса там нет. Имхо лучше, чем прогалы.
01:46:066 (5) - ^^
01:53:416 (2) - ^^
02:00:767 (5) - ^^
Спасибо, нормал поправлен :3
GladiOol
I'm getting an offset of 5925~

Good luck getting this ranked o/
Topic Starter
Aleks719

GladiOol wrote:

I'm getting an offset of 5925~ Yeah, fixed
Good luck getting this ranked o/ Thanks~
Also : Kiai time added + little fix of timing sections. Updated!
SapphireGhost
[Normal]
00:58:470 (4) - This note fits the song but perhaps you should use a slider instead? Because I keep getting a 100...
[Hard]
00:58:470 (6) - ^
01:56:874 (6) - I don't really like the first bend in the slider... change to a simpler curve like this?

Good overall! Have a star.
Topic Starter
Aleks719

SapphireGhost wrote:

[Normal]
00:58:470 (4) - This note fits the song but perhaps you should use a slider instead? Because I keep getting a 100... Okay~
[Hard]
00:58:470 (6) - ^ Okay~
01:56:874 (6) - I don't really like the first bend in the slider... fixed

Good overall! Have a star.
Thanks, updated!
nimi
nice job, good luck on ranking it ^_^
batman
:)
h3k1ru
stah

:oops:
Topic Starter
Aleks719
Kudosu h3k1ru for helping during map creation
Kudosu Wiinter for some irc suggestions for Hard diff.
Melpomena
Great! :) :D ;)
Luvdic
Hard:

01:23:336 (1) - Hmm, sounds better if they were replaced by two circles at 01:23:451 - and 01:23:566 -

I have no real issues with this mapset. I test played normal and hard and fced with a good acc, and easy seems to be easy enough, so there's no gameplay issues here imo.
Topic Starter
Aleks719

ErufenRito wrote:

Hard:

01:23:336 (1) - Hmm, sounds better if they were replaced by two circles at 01:23:451 - and 01:23:566 -
Yeah, it sounds better, but imo it hard to read. I have another places in hard, where rhythm started from blue tick, but... If anybody says about it again, I'll fix it.

I have no real issues with this mapset. I test played normal and hard and fced with a good acc, and easy seems to be easy enough, so there's no gameplay issues here imo. Thanks for your checking and star!
Armin
[General]

I'd say 5939 as offset.

[Beamsy]

01:32:295 (Spinner) I'd suggest you to add a normal section here, adding a whistle at the end of the spinner

[Normal]

00:44:516 (1) - Since you followed in the next patterns the vocal voice, why don't you make the same here? It would be bettere, also because this part is very catchy xD In other words: make this slider 1/4 shorter and then add a hitcircle here 00:45:664 (x) [mayba stacking it with the next hitcircle]
00:59:217 (x) Start the break here? [move it in the timeline]

[Hard]

00:58:068 (6) - This end is stacked on 1/8 BSD @_@ Try to stack it on the blue tick with the new offset?
00:59:217 (x) Start the break here?

Great map, starred ;)
Topic Starter
Aleks719

Armin wrote:

[General]

I'd say 5939 as offset. Oh, I and my friends tested different offsets. Imo, now offset is better than others... sorry, I leave my offset as is ;__;

[Beamsy]

01:32:295 (Spinner) I'd suggest you to add a normal section here, adding a whistle at the end of the spinner ~waiting Icebeam's response

[Normal]

00:44:516 (1) - Since you followed in the next patterns the vocal voice, why don't you make the same here? It would be bettere, also because this part is very catchy xD In other words: make this slider 1/4 shorter and then add a hitcircle here 00:45:664 (x) [mayba stacking it with the next hitcircle] Hm, agree, this combo was remapped.
00:59:217 (x) Start the break here? [move it in the timeline] seems nice, fixed

[Hard]

00:58:068 (6) - This end is stacked on 1/8 BSD @_@ Try to stack it on the blue tick with the new offset? This place was tested more times like offset)) So, Chicherina sang on 1/8 x) Yeah, I can replace end of slider, but it will be sounds badly, without changes
00:59:217 (x) Start the break here? fixed

Great map, starred ;)
Thanks for your mod and star, Armin !
IceBeam

Armin wrote:

[Beamsy]

01:32:295 (Spinner) I'd suggest you to add a normal section here, adding a whistle at the end of the spinner
I was thinking about it,but I like soft whistle as it is,thanks,Armin ;)
show more
Please sign in to reply.

New reply