forum

xi - Akasha [Osu|Taiko]

posted
Total Posts
64
Topic Starter
Nyan
This beatmap was submitted using in-game submission on 2012년 10월 7일 일요일 at 오후 10:26:45

Artist: xi
Title: Akasha
Source: 100sec Records
Tags: bmin11 Nyan Energy -Limitless Space World-
BPM: 185
Filesize: 6805kb
Play Time: 04:14
Difficulties Available:
  1. BMax (4.81 stars, 1365 notes)
  2. Nyan's Taiko+H (4.83 stars, 2069 notes)
Download: xi - Akasha
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
Bmin11 : Thanks to Nakagawa-Kanon for his whistles on [BMax]
0405 - mp3 changed
0804 - revived

easy Taiko diff here : http://puu.sh/2sSa
Akiyama Mizuki
BMax가 여기도 잉네
bmin11
모든 난이도 Source에 Breakthrough Atmosphere, 그리고 Tag에 bmin11 추가해주세요.


그리고 맵 코멘트라고 해야하나... 함튼 첫글에 Thanks to Nakagawa-Kanon for his whistles on [BMax] 도 적어주세요.


감사합니다!




P.S. 다운받을때마다 태고 Nyan's Taiko+H가 각각 Nyan님과 제 이름 아래로 받아지네요. 한번 체크 부탁드려요.
[CSGA]Ar3sgice
The osz file contains "xi - Akasha (bmin11) [Nyan's Taiko+H].osu" and "xi - Akasha (bmin11).osb", you need to delete them in the folder as they're not this map.

also can't see diff [Taiko Oni]

I'm not sure if this is the right version of [BMax], so plz re-submit it

The song is nice to me, is this approval or for rank? can I make an easier diff?

EDIT: oh it's approval, ok then

bmin11 wrote:

It's for approval, because it breaks the maximum score limits.



EDIT:
Corrections from KRZYs irc mod
this file still has some problem... :o looks it's only TimingPoints orz...
bmin11
It's for approval, because it breaks the maximum score limits.



EDIT:
Corrections from KRZYs irc mod

Download: xi - Akasha (Nyan) [BMax].osu
K i A i
으으으... 지적할 부분이 없다........
모딩 지식도 없구.....
그냥 갖다 붙이는거니깐 무시하셔두 되여 ㅠㅠ

00:22:124 (1) - 00:22:422 부분에 소프트 휘슬 적용하는 것도 괜찮아보여요

00:24:773 (2) - 00:24:773 부분에 소프트 휘슬 적용하는 것도 괜찮아보여요

00:27:043 (1) - 소프트 휘슬 적용하는것도 괜찮을거 같아요
00:29:638 (4) - 같습니다~

00:29:963 (6) - 슬라이더 양 끝 부분에 소프트 휘슬 적용하는 것도 괜찮아보여요~

00:32:016 (1) - 소프트 휘슬 적용하는것도 괜찮을거 같아요
00:32:341 (3) - 같습니다~

00:32:503 (4) - 첫 부분에 소프트 휘슬 적용해도 괜찮을거 같아요
00:33:800 (5) - 같습니다~

00:36:287 (2) - 소프트 휘슬 적용하는것도 괜찮을거 같아요

00:36:448 (3) - 첫 부분에 소프트 휘슬 적용해도 괜찮을거 같아요

00:37:043 (4) - 소프트 휘슬 적용하는것도 괜찮을거 같아요

00:37:692 (6) - 슬라이더 양 끝 부분에 소프트 휘슬 적용하는 것도 괜찮아보여요~

00:40:016 (7) - 소프트 휘슬 적용하는것도 괜찮을거 같아요

00:40:340 (9) - 첫 부분에 소프트 휘슬 적용해도 괜찮을거 같아요
       끝 부분은 기본박자에 맞게 하는게 좋을거같아요

00:41:584 (10) - 첫 부분에 소프트 휘슬 적용해도 괜찮을거 같아요

01:26:989 (1,5,9) - 소프트 휘슬 적용하는것도 괜찮을거 같아요

02:22:449 (4) - 02:22:611 부분에 soft-hitwhistle보다는 normal-hitnormal 사운드를 적용하는 것도 괜찮을거 같아요 ㅎㅎ
02:25:205 (12) - 같습니다~
02:26:340 (4,5) - 같습니다~
02:27:638 (4,5) - 같습니다~
02:28:286 (3,4) - 같습니다
02:28:935 (7,8) - 같습니다

04:14:665 (1) - normal-finish 사운드 적용하는것도 괜찮을거 같아요~


쿠도수가 없어서 별을 못드리게됬어요..ㅠㅠ 죄송합니다..
bmin11
첫파트의 소프트 휘슬은 종소리에 맞게 추가했습니다. 박자는 기본박자는 아니지만 오류를 발견해서 수정했습니다.

나머진 전부 제외했습니다.

감사합니다!

Download: xi - Akasha (Nyan) [BMax].osu
Jinxy
When downloaded, the map doesn't have Taiko Oni, and:


Two (bmin11)s and two (Nyan)s. You need to fix that.

The map itself is too fast for me to mod fine.
[CSGA]Ar3sgice
Ok mod this.

um... and there is still something wrong with your attachments?

[BMax]

  1. nice stream map... so hard 0.0
  2. 00:32:016 (1,2,3,4) - how about this effect for 1/2 stacks here, http://up.ppy.sh/files/screenshot139-4.jpg
  3. 00:46:935 (2,3,4) - move these notes down a little
  4. 00:49:367 (1) - use the same spacing in the stream
  5. 00:54:881 (2) - how about this effect http://up.ppy.sh/files/screenshot140-6.jpg
  6. 01:06:557 - add a note here as in the music http://up.ppy.sh/files/screenshot141-4.jpg
  7. 01:07:205 - ^
  8. 01:21:395 (8) - use the same spacing in the stream
  9. 01:30:476 (5) - add a note? =.=
  10. 01:31:367 (3,4) - should be "oo oo" here
  11. 01:56:422 (5,6) - add some curve here
  12. 02:02:016 (1,2,3) - why do you place 1/4 sliders like this? = =
  13. 02:04:773 (1,2) - add some spacing like the next notes with the slider
  14. 03:06:881 (1) - make rhomb,,,
  15. 03:16:449 (3,4) - this triangle is not perfect,,,
  16. 03:18:070 (6) - ctrl+r?
  17. 04:05:584 (3,4,5) - don't stack with the reverse arrow? looks bad
that's all

Good luck~
Rare
All suggestions~
You can ignore if you don't like it.


  • BMax
00:24:800 (2) - move it 00:24:719 -
00:36:124 (1,2,3) - pls match the white lines
00:50:908 (x) - add note?
00:51:232 (x) - ^
00:52:773 (11) - 1 grid down.
01:01:207 - oops,really long. try splitting these streams into 2 or more combo sets.
For example
01:01:369 (4) - add new combo
01:01:693 (7) - ^
01:02:340 (15) - ^
01:02:989 (23) - ^
01:25:854 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11) - I think no fit music.I prefer to pattern~
01:15:556 (5) - remove
01:26:908 (11) - ^
01:27:638 (9) - add new combo
02:28:611 (5) - ^
03:30:232 (6) - ^
03:47:097 (1) - very hard to see.
04:11:746 - really long too. try splitting these streams into 2 or more combo sets.


nice map!!!
too hard :o
Topic Starter
Nyan
bmin찡 osu파일이 계속 짤려서 예전걸로 다시 바꿨어요. 모딩해서 재 업로드 부탁!
bmin11

[CSGA]Ar3sgice wrote:

Ok mod this.

um... and there is still something wrong with your attachments?

[BMax]

  1. nice stream map... so hard 0.0
  2. 00:32:016 (1,2,3,4) - how about this effect for 1/2 stacks here, http://up.ppy.sh/files/screenshot139-4.jpg fixed
  3. 00:46:935 (2,3,4) - move these notes down a little Denied
  4. 00:49:367 (1) - use the same spacing in the stream Fixed
  5. 00:54:881 (2) - how about this effect http://up.ppy.sh/files/screenshot140-6.jpg Denied. I want to keep the bass alive as a U-turn.
  6. 01:06:557 - add a note here as in the music http://up.ppy.sh/files/screenshot141-4.jpg Denied. I would have to do that for all of them and I just want to keep it as slow and simple for the beat.
  7. 01:07:205 - ^ ^
  8. 01:21:395 (8) - use the same spacing in the stream Denied. I would like to keep the momentum fast for that part.
  9. 01:30:476 (5) - add a note? =.= Denied. There is no music to follow.
  10. 01:31:367 (3,4) - should be "oo oo" here Denied. I want the bass alive or atleast fill it in somehow.
  11. 01:56:422 (5,6) - add some curve here Denied. More like I couldn't protect the flow to the next note and use the curve in the same time. I like your point though. I'll give it a shot again if I get the chance.
  12. 02:02:016 (1,2,3) - why do you place 1/4 sliders like this? = = Yay jumps
  13. 02:04:773 (1,2) - add some spacing like the next notes with the slider Oh wow, how did I miss that lol Fixed
  14. 03:06:881 (1) - make rhomb,,, Denied. I like how it drops down.
  15. 03:16:449 (3,4) - this triangle is not perfect,,, Nice catch. Fixed.
  16. 03:18:070 (6) - ctrl+r? I like it. Fixed
  17. 04:05:584 (3,4,5) - don't stack with the reverse arrow? looks bad
I agree. Fixed

that's all

Good luck~
Thank you. Lots of them were thoughtful and I appreciated it.

R a r e wrote:

All suggestions~
You can ignore if you don't like it.


  • BMax
00:24:800 (2) - move it 00:24:719 - Denied. They are meant for 1/6
00:36:124 (1,2,3) - pls match the white lines Denied. They are meant for 1/6
00:50:908 (x) - add note? Denied
00:51:232 (x) - ^ Denied
00:52:773 (11) - 1 grid down. Nice one. Fixed.
01:01:207 - oops,really long. try splitting these streams into 2 or more combo sets. Fixed.
01:01:369 (4) - add new combo
01:01:693 (7) - ^
01:02:340 (15) - ^
01:02:989 (23) - ^
01:25:854 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11) - I think no fit music.I prefer to pattern~ Denied. Fits perfectly with the Bass line.
01:15:556 (5) - remove Denied
01:26:908 (11) - ^ Denied
01:27:638 (9) - add new combo Gave it to other note instead. Fixed.
02:28:611 (5) - ^ Denied
03:30:232 (6) - ^ Fixed.
03:47:097 (1) - very hard to see. Somewhat fixed.
04:11:746 - really long too. try splitting these streams into 2 or more combo sets. Denied.

nice map!!!
too hard :o
Thank you!



Nyan:
이게 파일을 올릴때마다 파일명이 이상하게 변경되서 올라가버리니 난이도 받으실때마다 xi - Akasha (Nyan) [BMax] 로 이름 변경해주세요.

Download: xi - Akasha (Nyan) [BMax].osu
Topic Starter
Nyan
Fixed owo
bmin11
나이스
C R E A M
[General]
osb파일이 아직도 bmin11로 되어 있습니다. ".osb"파일을 폴더 안에서 지우고 풀서브밋을 다시 해주세요.
전체적으로 정말 잘 만들어진 맵입니다. 솔직히 이걸 어떻게 모딩을 해야될지 막막할 정도네요. 굳이 아쉬운점을 꼽으라고 한다면 크게 세가지가 있습니다.

1. 맵 전반적으로 굉장히 연타가 많이 들어가 있는 반면에 점프는 거의 없습니다. 일반적인 인세인 수준에도 살짝 못미치는 정도의 스페이싱이죠. 컨셉자체가 연타맵이라고 하신다면 더 할말이 없지만 맵에서 연타와 점프의 조화는 정말 중요하다고 봅니다. 연타만 주구장창 있으면 쉰의 Ascension to heaven 이나 칩스케이프처럼 손가락운동맵이 되기 쉽상이죠.

2. 전반적인 스페이싱의 구도, 박자의 사용에서 반복이 너무 많습니다. 물론 한명의 매퍼가 맵을 혼자 만든이상 스타일이 한정적인것은 어쩔수 없는 문제입니다만, 키아이 타임에 점프를 넣거나 곡의 흐름에 따라서 연타스페이싱을 늘린다거나 해서 변화를 줄 여지는 많아 보입니다. 지금은 맵전체가 상당히 좁은 스페이싱의 연타로 이루어져있으니, 연타스페이싱에만 변화를 줘도 확연히 분위기가 달라지겠네요. 4분30초는 결코 짧은 시간이 아닌데다가 곡 전반적으로 연타가 많다보니 플레이어가 지치기 쉽습니다. 지친 상태에서는 맵이 조금만 반복적이어도 지루함을 느끼게 됩니다. 플레이어가 지루함을 느끼게 되면 맵이 좋은 평가를 받을 확률이 내려가겠죠.

3. 곡 중간중간에 1/8간격 노트가 들어가야할 부분이 여럿 보이는데 거의다 1/4박 간격으로 처리되어 있네요. 1/8 반복 슬라이더로 하나씩만 넣어줘도 전부 살릴수 있습니다. 난이도를 생각해서 일부러 넣지 않으신건지 아니면 다른 이유가 있는건지 모르겠는데, 1/8반복 슬라이더가 중간에 들어가도 그다지 어려워지지 않습니다.


[BMax]
00:33:800 (5) - 반복을 줄 이유가 없어보입니다. 차라리 긴 슬라이더 하나로 바꿔서 모양을 넣는게 어떨까요.
00:36:000 ~ 00:37:692 - 이 부분 바이올린 소리인가? 여튼 소리를 살리는게 좋아보입니다.

01:01:855 (9,10) - 이 사이에 1/8 간격으로 소리 있습니다.
01:02:180 (13,14) - ^
01:03:315 (13,14,1,2) - ^ 이후로도 계속 비슷한 부분에 1/8간격으로 소리 있습니다. 곡 후반부에 있는 것들이라도 좀 살려주세요. 굳이 모딩 포스트에 더 적지는 않겠습니다.
01:03:638 (3) - 뉴콤보 넣는것도 괜찮아 보이네요.
01:26:989 (1) ~ 01:28:286 (1) - 브민님이 연타 중간에 뉴콤보를 자주 넣으신 만큼 뉴콤보가 들어갈때 곡 흐름에 따라서 적절히 연타 스페이싱을 바꾸는건 어떨까요. 밑의 그림은 제가 노트 놓아본 예시입니다. 뉴콤보가 들어가기 전까지 0.9로 연타 배치하고 뉴콤보가 들어간 순간부터 0.5로 배치했습니다. 그냥 대충 어떤건지만 보이는 예시일 뿐이고 브민님이 알아서 예쁘게 곡 분위기에 맞게 배치하시면 되겠죠. 이후에 나오는 연타들에도 같은 방식으로 적용하시면 되구요. (연타 중간에 뉴콤보 들어가는 긴연타 한정. 플레이어가 리딩이 가능한 수준에서 스페이싱이 바뀌어야겠죠.)
01:34:773 (1) ~ 01:35:584 (9) - 이 부분을 이런 패턴으로 바꾸는건 어떨까요. 꼭 여기가 아니더라도 후반부에 변화를 줄때 이 패턴을 사용하는것을 추천합니다. 보리켈 겟난 BMix에서 이미 브민님이 사용하신 패턴이죠. 그냥 3연타 3개 넣는것보다 훨씬 흥하는 패턴이라고 생각합니다.

이 정도네요. 제가 한것들은 모두 제안일 뿐이고 받아들이냐 아니냐는 브민님 마음입니다. 모딩이 초반부 한정인것은 곡 자체가 반복이 많기도 하고 "이런식의 패턴을 맵 전체에 걸쳐서 사용해보는건 어떤가" 하는식의 제안이기 때문입니다. 매핑경험 많은 브민님이시니 알아서 적재적소에 사용하시겠죠.
곡 정말 좋네요. 무운을 빕니다. ㅋㅅㅋ
bmin11

C R E A M wrote:

1. 맵 전반적으로 굉장히 연타가 많이 들어가 있는 반면에 점프는 거의 없습니다. 일반적인 인세인 수준에도 살짝 못미치는 정도의 스페이싱이죠. 컨셉자체가 연타맵이라고 하신다면 더 할말이 없지만 맵에서 연타와 점프의 조화는 정말 중요하다고 봅니다. 연타만 주구장창 있으면 쉰의 Ascension to heaven 이나 칩스케이프처럼 손가락운동맵이 되기 쉽상이죠.
연타가 목적이기도 하지만 점프를 넣기엔 연타가 꽤나 많다보니... 패턴을 사용해서 한번 넣어보겠습니다.


C R E A M wrote:

2. 전반적인 스페이싱의 구도, 박자의 사용에서 반복이 너무 많습니다. 물론 한명의 매퍼가 맵을 혼자 만든이상 스타일이 한정적인것은 어쩔수 없는 문제입니다만, 키아이 타임에 점프를 넣거나 곡의 흐름에 따라서 연타스페이싱을 늘린다거나 해서 변화를 줄 여지는 많아 보입니다. 지금은 맵전체가 상당히 좁은 스페이싱의 연타로 이루어져있으니, 연타스페이싱에만 변화를 줘도 확연히 분위기가 달라지겠네요. 4분30초는 결코 짧은 시간이 아닌데다가 곡 전반적으로 연타가 많다보니 플레이어가 지치기 쉽습니다. 지친 상태에서는 맵이 조금만 반복적이어도 지루함을 느끼게 됩니다. 플레이어가 지루함을 느끼게 되면 맵이 좋은 평가를 받을 확률이 내려가겠죠.
전체적으로 스페이싱을 늘릴 생각은 없지만 연타의 스페이싱을 한번 늘려보도록 하겠습니다.


C R E A M wrote:

3. 곡 중간중간에 1/8간격 노트가 들어가야할 부분이 여럿 보이는데 거의다 1/4박 간격으로 처리되어 있네요. 1/8 반복 슬라이더로 하나씩만 넣어줘도 전부 살릴수 있습니다. 난이도를 생각해서 일부러 넣지 않으신건지 아니면 다른 이유가 있는건지 모르겠는데, 1/8반복 슬라이더가 중간에 들어가도 그다지 어려워지지 않습니다.
전체적으로 난이도가 높아질까 염려도 없잔아 있었지만 주된 이유는 연타도중 커서가 멈추는게 흐름이 거슬리는것 같아 기피하고 있습니다. 맵 자체가 난잡해보일수도 있어 최대한 간결하게 맵핑하고 싶었습니다.

00:33:800 (5) - 반복을 줄 이유가 없어보입니다. 차라리 긴 슬라이더 하나로 바꿔서 모양을 넣는게 어떨까요. ok
00:36:000 ~ 00:37:692 - 이 부분 바이올린 소리인가? 여튼 소리를 살리는게 좋아보입니다. 아직 전조라 복잡하게 가고 싶지 않았습니다.
01:01:855 (9,10) - 이 사이에 1/8 간격으로 소리 있습니다.
01:02:180 (13,14) - ^
01:03:315 (13,14,1,2) - ^ 이후로도 계속 비슷한 부분에 1/8간격으로 소리 있습니다. 곡 후반부에 있는 것들이라도 좀 살려주세요. 굳이 모딩 포스트에 더 적지는 않겠습니다.
3번에 대한 답과 같습니다.

01:03:638 (3) - 뉴콤보 넣는것도 괜찮아 보이네요. 저는 별로네요;;
01:26:989 (1) ~ 01:28:286 (1) - 브민님이 연타 중간에 뉴콤보를 자주 넣으신 만큼 뉴콤보가 들어갈때 곡 흐름에 따라서 적절히 연타 스페이싱을 바꾸는건 어떨까요. 밑의 그림은 제가 노트 놓아본 예시입니다. 뉴콤보가 들어가기 전까지 0.9로 연타 배치하고 뉴콤보가 들어간 순간부터 0.5로 배치했습니다. 그냥 대충 어떤건지만 보이는 예시일 뿐이고 브민님이 알아서 예쁘게 곡 분위기에 맞게 배치하시면 되겠죠. 이후에 나오는 연타들에도 같은 방식으로 적용하시면 되구요. (연타 중간에 뉴콤보 들어가는 긴연타 한정. 플레이어가 리딩이 가능한 수준에서 스페이싱이 바뀌어야겠죠.)
연타를 일직선으로 피는 방법으로 어느정도 속도를 늘려볼 속셈이였지만 티가 안나나보네요 (...). 0.5 ~ 0.65으로 가시적으로나마 차이가 보이게끔 해보겠습니다.

01:34:773 (1) ~ 01:35:584 (9) - 이 부분을 이런 패턴으로 바꾸는건 어떨까요. 꼭 여기가 아니더라도 후반부에 변화를 줄때 이 패턴을 사용하는것을 추천합니다. 보리켈 겟난 BMix에서 이미 브민님이 사용하신 패턴이죠. 그냥 3연타 3개 넣는것보다 훨씬 흥하는 패턴이라고 생각합니다.
하나의 스트림처럼 플레이하게 하고 싶진 않았습니다. 수정한다 하더라도 3연타가 될것 같습니다. 죄송합니다.




전체적으로 수정한거라면 두번째 하이라이트파트를 전부 1.2x 로 수정하고 패턴의 넓이를 대폭 증가시켰습니다.

감사합니다!
점프는 넣을수 있을 만한곳은 전부 넣은것 같습니다. 더 이상은 orz

Download: xi - Akasha (Nyan) [BMax].osu
ziin
This is going to be a bit of a caustic mod, so I'm going to be overly critical of some parts. Just please try out the suggestions. If you don't think my suggestion is better or worse than the way you have it, consider changing it anyway, since I'm trying to map to the emphasized parts in the music.

[bmax]
00:24:773 (2) - not sure why you did 1/6 in this first section. It may sound better to you, (it doesn't to me) but a steady beat is more important. Check the whole section.
00:43:043 (2,3,4) - reverse this rhythm. this sounds like it fits the piano a little better.
00:43:367 - if you listen here, you hear the drums start a double, drop the white tick, and pick up the double again, which I think you should map but only if you do the previous
00:43:773 (7) - overmapped. map the piano properly here by streaming up to the downbeat.
00:44:827 (1,2,3,4,5,6) - 1/6 snap, 4/5/6 is peculiar too. I won't point out 1/6 anymore unless it's really bad, but I have to wonder why you would map a song that is so chock full of sextuplets.
00:49:367 (1,2,3,4) - these would be better starting on red ticks and ending on white ticks. Keep an eye out for the 1/6 if you care about mapping those. In general, the triples throughout the song would sound better on red blue white rather than white blue red. The reason here is that the piano is playing B D G (or something like that) going in a raising pitch, then drops. It's better to omit the low note at the start of the pattern rather than in the middle of the pattern.
00:53:340 (2) - overmapped, I would also recommend you not stack notes at the end of a compressed stream like this. It looks bad and creates weird spacing.
00:56:503 (4,5) - these were so obviously 1/6 to me from the music, I assumed you mapped it correctly and slider broke here. There's a few repeats later on too
01:02:991 (9) - new combo
01:14:908 (2,3) - add 2 more notes after this. Don't map a phrase if you're only going to map half of it.
01:20:989 (7,8) - end 7 1/4 earlier, move 8 up and add a circle onto the end to put the emphasis on the notes you actually hit.
01:37:367 (1) - this one is overmapped, it's just 1/4
01:34:773 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - this feels better if it's a full stream
01:39:962 (1,2) - use long sliders for these 2, and make (3) into part of the stream. Change the previous and next ones as well.
01:46:611 (3) - I don't hear this in the music. is it something you made up or is there some emphasized note I'm just not hearing on the start of these sliders?
01:47:097 (5) - I hear this start but it should be 1/4 shorter
03:08:178 (5,6,7,8,9) - this would be infinitely better with long sliders starting on the white tick and a circle in between the 2 sliders.
03:32:908 (2) - overmapped
03:32:827 (1) - in general this section was disappointing because you didn't follow the piano. I can't make you do it, but we just got through with following the drums and and straight quarter notes/doubles. it would be a good change to follow the offbeat parts in the piano, especially with the heavy on the beat bass drum.
03:43:286 (2) - overmapped
03:53:097 (9,10,11) - this part isn't following the drums properly. http://osu.ppy.sh/ss/226746
03:55:530 (1,2) - these should be 1/6
04:04:043 (2) - overmapped
04:08:503 (5) - these dynamics make no sense with the music. The drums don't get softer, they just cut out in the measure afterwards. Completely unneeded.

[taiko]
make sure you tell my why if you don't fix something so I can learn from it.
00:37:359 (25,26,27,28) - straight 1/4
00:55:684 (169,170) - should be on 1/6 and 1/1. Looks like you missed this every time so double check every time.
00:56:495 (175,176,177) - why no 1/6 here?
00:59:576 (200,201,202) - 1/6
01:02:170 (232,233,234) - ^
01:03:549 (250) - continue 1/6
01:25:522 (107,108,109,110) - I wouldn't change these to 1/8, but that's what they are.
02:21:954 (606,607,608) - 1/6
02:23:251 (620,621,622) - ^
02:26:332 (658,659,660) - ^
02:29:576 (697) - 2 choices here: start 1/6 to map piano or delete this note to map drums.
02:29:819 (700) - delete, overmapped.
02:39:468 (813,814,815) - 1/6
03:53:414 (1587,1588,1589) - ^
consider lowering to drain rate a little bit, as this is a very long song with over 2000 notes.
bmin11
00:24:773 (2) - not sure why you did 1/6 in this first section. It may sound better to you, (it doesn't to me) but a steady beat is more important. Check the whole section.
The very first note may be awkward, but the rest are placed with even rhythms. Players should be able to catch it with only little problem. This was actually pointed out from dksslqj (Naka whatever now) and to be fixed to 1/6. I agreed with him as it sounds much better.

00:43:043 (2,3,4) - reverse this rhythm. this sounds like it fits the piano a little better.
Can't really agree on this one. I'll ask you later about this.

00:43:367 - if you listen here, you hear the drums start a double, drop the white tick, and pick up the double again, which I think you should map but only if you do the previous
Not sure if I'm understanding this :? I'm hearing a drum on 6, 8, and the end of the 10. Another sort of drum on the 9.

00:44:827 (1,2,3,4,5,6) - 1/6 snap, 4/5/6 is peculiar too. I won't point out 1/6 anymore unless it's really bad, but I have to wonder why you would map a song that is so chock full of sextuplets.
Because I like the song. I don't have a good enough ear to actually tell if the map has 1/6 or not before I map it. Anyway, I just mapped it with 1/4 because I found it a bit of annoyance on the players side to play it with 1/6 even most players can't even tell the difference anyway. The BPM is another reason for it (I consider 185 to be the high number for BPM)

00:56:503 (4,5) - these were so obviously 1/6 to me from the music, I assumed you mapped it correctly and slider broke here. There's a few repeats later on too
I was somewhat afraid people might think the otherwise. You are the first person to figure it out during the play. I'll test on people a few more tries.

01:20:989 (7,8) - end 7 1/4 earlier, move 8 up and add a circle onto the end to put the emphasis on the notes you actually hit
I like the idea and I did try it out, but an extra hit at the end of the slider was somewhat awkward. I tried semi-silencing it by lowering the volume to 20%. Do you think it's appropriate?

01:37:367 (1) - this one is overmapped, it's just 1/4
Yes it is, but I changed it because I liked how it worked out when I used the 1/8 for it.

01:34:773 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - this feels better if it's a full stream
Fixed, but just noting it so you can re-mod this part. I'm not sure if it is appropriate.

01:39:962 (1,2) - use long sliders for these 2, and make (3) into part of the stream. Change the previous and next ones as well
ahhhh this is a bit harder one for me to give up. I did try it out and I can see where you are going, but this is what I was picturing before I was mapping this map. It just... doesn't feel like a map I was wanting. Sorry.

04:08:503 (5) - these dynamics make no sense with the music. The drums don't get softer, they just cut out in the measure afterwards. Completely unneeded.
This is made up. While I think the drum's volume went down for that while and almost vanished for #2 and #3, I wanted to keep the normal hit for #2 and #3 while not sounding too awkward. I did try out just giving a soft hitsound or just straight normal hitsound, but it didn't work for me that well.



Others that aren't mentioned are fixed and had nothing to note on.


Thank you for the mod! It really helped through out the map and a good insight on parts I've missed, making me reconsider. I'll contact you soon for stuff I couldn't quite understand.

I'll upload the diff once I finish with fixing the pattern. Done (hopefully)

Download: xi - Akasha (Nyan) [BMax].osu
Topic Starter
Nyan

ziin wrote:

consider lowering to drain rate a little bit, as this is a very long song with over 2000 notes.
Fixed. But too many 1/6 streams can make this map unplayable with 185 BPM.

그리고 브민씨는 제출하실때 source에 100sec Records, tag에 bmin11 Nyan Energy -Limitless Space World-를 넣어 주세요.
bmin11
앞으로는 그럴께요
show more
Please sign in to reply.

New reply