forum

Nobuo Uematsu - Not Alone

posted
Total Posts
36
Topic Starter
Mastodonio
This beatmap was submitted using in-game submission on 23 мая 2011 г. at 14:59:34

Artist: Nobuo Uematsu
Title: Not Alone
Source: Final Fantasy IX
Tags: ffix ff9 squareenix squaresoft Louis Cyphre Lucifer
BPM: 140
Filesize: 4268kb
Play Time: 02:15
Difficulties Available:
  1. Easy (1,02 stars, 98 notes)
  2. Hard (3,66 stars, 165 notes)
  3. Lucifer's Normal (2,37 stars, 143 notes)
Download: Nobuo Uematsu - Not Alone
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
My 4-th beatmap. I decided to remap this song,because the other ranked version is pretty old. This song is from Final Fantasy 9.. I feel nostalgy when I hear this song,it's great!
Thanks to NK_TAC_Tank for SB.
Thanks to Louis Cyphre for his 'Normal' difficulty.
-maJu
awsome song, star :)
292081655
FF 9!!! Star!
Karkash_old
кайф песня) старка
MadBigMan
звездочка
Kohzuki_old
明星
Berncastell
zz
Kurosanyan
[General]
  1. Imo kiai time doesn't fit to this song but well keep it if you want to :|
  2. ff9_logo_ice_1024x768.jpg must be in 800x600 max. Only the main BG can be in 1024x768
  3. Try offset 1490, sounds better imo
  4. Preview time to 1490? Or if you want to keep your actual preview time make preview time at 68090
  5. Source isn't the same! D: 9 on hard and IX on easy lol, choose IX for hard too.
[Easy]
  1. Overall Difficulty -1?
  2. 00:31:239 - Add a note?
  3. 00:31:668 - add a note here or delete 00:32:525 (2) - (to follow the previous pattern)
  4. 00:34:668 - Add a note
  5. 00:43:239 (1,2,3) - Like this? http://puu.sh/1TlR
  6. 01:30:811 (2,3,4) - Make a single slider or a slider with 1 repeat. This 1/2 stream doesn't fit at all with your map.
  7. 01:36:382 - Start kiai time here.
  8. 02:02:097 (5) - Make it finish at 02:03:382 - (on the big drum sound) and start the spinner at 02:03:811 - ?
  9. 02:03:811 - Make kiai time stop there
[Hard]
  1. It looks more like a Normal than a Hard imo
  2. 00:53:097 (6) - 1 grid up and left
  3. 01:36:382 - Start kiai time here.
  4. 01:54:811 (4,5) - Make the symmetric?
  5. 02:00:597 (1) - There's no spinner there on the easy, you should delete it and map this part.
  6. 02:03:811 - Make kiai time stop there
  7. 02:04:239 (1,3) - Stack (3) under (1)
  8. 02:15:811 (3,5) - Stack them under (1)
That's all~
Topic Starter
Mastodonio
Thank you for your modding,especially about Source. And I fixed something else.
IceBeam
Aleks719
Генерал
Eiko_Carol_character copy - Мне кажется, или это девочка без трусов D:
В папке нет кастом хитсаундов, а в тайминг поинтах есть - убери.

Изи
00:14:096 (1) - свист в конец
00:15:811 (2) - ^
00:18:382 (2) - свист
00:19:239 (3) - свист в конец, короче, большой белый тик и малый посередине - свистки.
00:26:097 (6) - здесь софт финиш. обособь его тайминг секциями, громкость ~30-35%, иначе будет звучать плохо
00:27:811 (1) - а симметричный сделать? )) ну ок, мне-то всё равно, на геймплей не влияет
свисток в конец (?)
00:29:525 (2) - свисток в конец (?)
00:32:954 (3) - свисток в конец
00:35:525 (1,2) - свисток в конец
00:39:811 (4) - аналогично, как в 00:26:097 (6)
00:40:025 (1) - конец спиннера нормал финиш сделать, громкость около 45-50%
00:43:239 (1,2) - отсюда и дальше хлопки очень громкие, 65% на софт вистлах это норм, но клэпы бьют по ушам, громкость софт 45-50% сделай
00:43:239 (1,2,3,4) - было бы неплохо весь паттерн отцентрировать.
00:43:668 (2) - свисток в конец
00:47:525 (4) - свисток
00:49:239 (3) - ^
00:50:954 (1) - свисток в начало
00:52:668 (3) - ^
00:56:097 (2) - ^
00:57:811 (3) - свисток
00:59:525 (2) - ^
01:01:239 (5) - ^
01:02:097 (1) - свисток на 2м реверсе. Короче. ты понял? большой белый тик и малый посередине. либо клэп, либо свисток.
пустых не оставляй, исправь до конца сложности. Всё равномерно, чередуя, благо музыка позволяет.
01:06:811 (5) - в конце финиш, как в 00:26:097 (6)
01:08:954 (1,2,3,4) - звуки в паттерне вообще потерялись
01:19:454 (1) - конец спиннера - нормал финиш, учись миксовать хитсаунды, пора уже :Р
01:32:097 (1) - ^
01:35:525 [T] слишком резкий перепад бг. или сделай плавнее, или спрячь свои махинации под спиннер.
02:02:097 (5) - не знаю как тебе, мне под конец наскучили эти галки-слайдеры, больше фантазии)
02:04:025 (1,1,1,1) - 4 спиннера подряд в изи? никогда так не делай. замапай, или брейк, или один спиннер, но нет, только не так. + хитсаунды плохо звучат.
02:15:811 (3) - некрасивый оверлап 2 и 3
02:17:525 [T] - тайминг секцию сюда, чтобы закончить киай. Или сделай киай вообще как в харде

Хард
00:21:382 (2,3) - хз, кто тебе наврал, что вистл слайдер-слайд на софт звучит круто. это не так.
00:27:811 (1) - ^ и тд
00:44:954 (1) - рекомендую клэп в начало, и сделать их на каждый большой тик, а не через один
00:59:739 - в этом месте просится бит, но там слайдер. советую слайдер заменить.
01:07:454 (1) - негромкий нормал финиш как в изи
01:09:811 (2) - отсюда клэпы беспалевно переползли на други тики... ну ок, дело барское
01:14:525 (4) - в конце по музыке клэпа нет
02:17:525 (5) - нормал финиш сделать негромкий
И перепроверить ритмичность и равномерность хитсаундов . Ну и хорош. звезда. Хард куда лучше Изи, я опасался худшего
Topic Starter
Mastodonio

Aleks719 wrote:

Генерал
Eiko_Carol_character copy - Мне кажется, или это девочка без трусов D:
В папке нет кастом хитсаундов, а в тайминг поинтах есть - убери.

Изи
00:14:096 (1) - свист в конец
00:15:811 (2) - ^
00:18:382 (2) - свист
00:19:239 (3) - свист в конец, короче, большой белый тик и малый посередине - свистки.
00:26:097 (6) - здесь софт финиш. обособь его тайминг секциями, громкость ~30-35%, иначе будет звучать плохо
00:27:811 (1) - а симметричный сделать? )) ну ок, мне-то всё равно, на геймплей не влияет
свисток в конец (?)
00:29:525 (2) - свисток в конец (?)
00:32:954 (3) - свисток в конец
00:35:525 (1,2) - свисток в конец
00:39:811 (4) - аналогично, как в 00:26:097 (6)
00:40:025 (1) - конец спиннера нормал финиш сделать, громкость около 45-50%
00:43:239 (1,2) - отсюда и дальше хлопки очень громкие, 65% на софт вистлах это норм, но клэпы бьют по ушам, громкость софт 45-50% сделай
00:43:239 (1,2,3,4) - было бы неплохо весь паттерн отцентрировать.
00:43:668 (2) - свисток в конец
00:47:525 (4) - свисток
00:49:239 (3) - ^
00:50:954 (1) - свисток в начало
00:52:668 (3) - ^
00:56:097 (2) - ^
00:57:811 (3) - свисток
00:59:525 (2) - ^
01:01:239 (5) - ^
01:02:097 (1) - свисток на 2м реверсе. Короче. ты понял? большой белый тик и малый посередине. либо клэп, либо свисток.
пустых не оставляй, исправь до конца сложности. Всё равномерно, чередуя, благо музыка позволяет.
01:06:811 (5) - в конце финиш, как в 00:26:097 (6)
01:08:954 (1,2,3,4) - звуки в паттерне вообще потерялись
01:19:454 (1) - конец спиннера - нормал финиш, учись миксовать хитсаунды, пора уже :Р
01:32:097 (1) - ^
01:35:525 [T] слишком резкий перепад бг. или сделай плавнее, или спрячь свои махинации под спиннер.
02:02:097 (5) - не знаю как тебе, мне под конец наскучили эти галки-слайдеры, больше фантазии)
02:04:025 (1,1,1,1) - 4 спиннера подряд в изи? никогда так не делай. замапай, или брейк, или один спиннер, но нет, только не так. + хитсаунды плохо звучат.
02:15:811 (3) - некрасивый оверлап 2 и 3
02:17:525 [T] - тайминг секцию сюда, чтобы закончить киай. Или сделай киай вообще как в харде

Хард
00:21:382 (2,3) - хз, кто тебе наврал, что вистл слайдер-слайд на софт звучит круто. это не так.
00:27:811 (1) - ^ и тд
00:44:954 (1) - рекомендую клэп в начало, и сделать их на каждый большой тик, а не через один
00:59:739 - в этом месте просится бит, но там слайдер. советую слайдер заменить.
01:07:454 (1) - негромкий нормал финиш как в изи
01:09:811 (2) - отсюда клэпы беспалевно переползли на други тики... ну ок, дело барское
01:14:525 (4) - в конце по музыке клэпа нет
02:17:525 (5) - нормал финиш сделать негромкий
И перепроверить ритмичность и равномерность хитсаундов . Ну и хорош. звезда. Хард куда лучше Изи, я опасался худшего
Тебе это кажется,разработчики просто девочку так решили изобразить,там нет ничего такого)
спасибо,я убрал кастом хитсаунды из тайминг поинтс
я решил убрать kiai mod из этой песни..он там действительно не очень смотрится.
а что насчет хитсаундов - спасибо,я завтра буду все расставлять)
Louis Cyphre
in life modding, yea
Topic Starter
Mastodonio

Louis Cyphre wrote:

in life modding, yea
Thanks for some new combo advices and that hitsound help!
Jarby
So, in the end, it came down to suggestions. Talk to me once you've looked over this and decided what you want to do. I'm confusing about the title too, actually; Wikipedia lists it as "Not Alone" 独りじゃない (Hitori ja nai) on the page for Final Fantasy IX's OST, so I'm assuming Not Alone would be a more correct title. Please follow this guide when changing the title to ensure that you don't upload a duplicate map by mistake.

Easy:

00:21:382 (2,3) - It would be worthwhile to distance snap these to the center.
00:44:954 (3,4) - Same for these objects.

Lucifer's Normal:

01:08:097 (1) - Might want to move that a space to the right to avoid the slider edges overlapping like that.
01:08:954 (2) - I'm confused why you would put a clap on the start and end instead of the repeat here. It's just backwards to how you've set up the rest.
01:20:954 (1,2,3) - Seem to have gotten misaligned somehow, just move a space to the right.
01:28:239 (4) - Again, I think the clap is misplaced. Try the end.
01:41:954 (4,5) - And switch the end on 4 with 5.
02:03:382 (3) - This is just missing the clap, right? Making it quieter otherwise wouldn't make much sense.

I guess most of those hitsounds were more of a personal preference thing than anything as they did form their own consistency, but it's worth noting an alternative option, isn't it?

Hard:

01:16:239 (1,2,3,4,5,6) - This pattern falls short of being symmetrical. Move the entire thing one space to the right and then use ctrl+h to work out what to change from there. It's minor and across a large distance, so don't worry about messing up spacing consistency here, because the difference wouldn't be possible to notice.
02:10:668 (1) - A good idea would be to move this out of the previous slider's path to avoid the unnecessary overlap.
02:12:382 (3,4) - I would align these like this to extend the symmetry properly.
02:14:525 (2,4) - The middle left and right points are not symmetrical with each other. Again, use ctrl+h as a guide.

Okay, bubbled now.
- Suima -
NICE
Niva
First of all, sorry for modding a bubbled map. ><

[General]
-> There is still Nobuo Uematsu - You Are Not Alone (Giorgos).osb which is unused and not empty, so it should be deleted and full-submitted.
-> You are using ff9_logo_ice_1024x768.jpg as an SB element. Max SB element size allowed is 640*480, resize? (if rezised correcly SB Load should be 2.00x)
-> Also for ff9_logo_ice_1024x768.jpg, I think it fades in too fast, maybe try this code :
 F,0,95519,96382,0,1
F,0,96382,103662,1
-> Offset -6ms or -4ms? I'm not really sure but I used 25% playback speed and some notes sounds too late ><
-> Add "Square Enix" to the tags too... (but keep the "squareenix" also)

[Hard]
00:27:811 (1) - Add whistle at slider beginning?
00:29:954 (4,5) - One grid right and up for perfect diamond?
00:41:525 (1) - The green line here is not required, because you only add a whistle sound on this slider's beginning
02:04:239 (1,3) - Stack it perfectly?

[Lucifer's Normal]
00:32:954 (3) - I'd move the first whistle to the repeat, but it's up to you.
00:41:525 (1) - Unused green line... Same as [Hard]
01:57:811 (5 or 6) - New Combo? (I think 9 is somewhat too much for a Normal)

[Easy]
01:02:097 (1) - This repeat is partially hidden, maybe rotate the slider?

Map is already good, mostly suggestions, except for the critical errors.
Sorry once more ><
I'll double star this, good luck !
Luvdic
Just some suggestions to add in case you are going to pop the bubble ;D

Storyboard:

I have a few issues with what you did with ff9_logo_ice_1024x768
First, maybe it has to do with what nivalis says (that it fades in too fast), but the way that this image appears, doesn't really fit the song well imo. Maybe you should try as well fading the image in at 96382
Second, Wha the hell with all those "move" commands? They do absolutely nothing, i highly suggest you to delete them, because they do nothing at all.

Hard:

01:28:775 - Clap here, instead of 01:29:097 -
01:42:382 - Same as above
01:56:097 - Same as above
Alright, maybe it was on purpose, but if it was on purpose, i gotta say that it sounds awful imo. Can't really see why you would do that.

Easy:

02:04:025 (1,1,1,1) - Spinners should have ended at the large white ticks: http://osu.ppy.sh/ss/89868
Also, wanted to add that instead of 4 short spinners, you may want to try 2 longer spinners (http://osu.ppy.sh/ss/89869), it's mainly to avoid spinner spam at easy difficulties.
02:12:382 (1,2,3) - I guess the same could be say about these sliders about ending them at the larger white ticks.

And for what it's worth, when i downloaded ff9 OST, the mp3 file is actually called "You're Not Alone!" The older ranked map has the title as "You're Not Alone" I don't know, but I would have like that these two mapset had some kind of consistency on their title at least? Although of course, this is just personal opinion, because Jarby's argument about this are valid too.

Just remember, these are just some suggestions that i would like you to take into consideration if you ever pop your bubble.

Also, ff9 best ff ever (even though i have only played 7, 8 and 9) ;D
Louis Cyphre
You are using ff9_logo_ice_1024x768.jpg
You can use 1024 x 768 as a 2nd Background (SB element)

[Lucifer's Normal]
00:32:954 (3) - I'd move the first whistle to the repeat, but it's up to you.
00:41:525 (1) - Unused green line... Same as [Hard]
01:57:811 (5 or 6) - New Combo? (I think 9 is somewhat too much for a Normal)
No.
Jarby

ErufenRito wrote:

01:28:775 - Clap here, instead of 01:29:097 -
01:42:382 - Same as above
01:56:097 - Same as above
You should probably listen to the song more carefully before suggesting things like that; the claps currently follow the snare precisely in those cases. The rest of your post is a matter of taste, I believe, but you should be more careful when you mod, especially for bubbled maps. I kind of expect a little more from someone that mods as much as you.

By the way, to clear up confusion regarding the storyboard: 1024x768 is an acceptable size for a single image background change such as the one in this map.
show more
Please sign in to reply.

New reply