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Camellia - Exit This Earth's Atomosphere [Taiko]

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Raiden
This beatmap was submitted using in-game submission on domingo, 19 de febrero de 2017 at 22:23:22

Artist: Camellia
Title: Exit This Earth's Atomosphere
Tags: planet//shaper drumstep electronic kamelcamellia cametek atmosphere dnb dubstep drum and bass
BPM: 170
Filesize: 8440kb
Play Time: 05:29
Difficulties Available:
  1. Exoplanetary (7,5 stars, 2235 notes)
Download: Camellia - Exit This Earth's Atomosphere
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
oh god
Weber
nice, I was just thinking this song needed a taiko map
Topic Starter
Raiden
' w ' ) b
zigizigiefe
i wanna mod this,too HYPE
Surono
Hey

>im out.gif
* why not 1/6 *dddk* from 00:24:259 - if the synth and beat sounds like that?
* 01:40:494 - kat this? 01:40:318 (29,30,31) - these are high sounds
* 04:17:553 - feels needed to emphasize with kat for cymbal, bcus ddd.... orz
* 04:03:435 - seems too over emphasize if this kat, change to don so 04:26:023 - consistent?
* 05:26:376 (97,98,99,100,101) - wanna change it to dkkkd / kdkkd / kkkkd ? bcus 05:23:553 (86,87,88,89,90) - it same colors but differ sounds.

fun map, I like evens pattern :^) *but i succ qwqwqwqw*
xtrem3x
(?)


General:

don = d
kat = k
Big Don = D
Big Kat = K


Exoplanetary

  • 00:07:406 - falta una nota k acá ... o es intencional?

    00:18:700 - esta sección es similar a la del punto anterior ^ ... cambialo a k

    00:23:906 (9,11) - un ctrl+g a estas 2 notas ...

    00:38:465 - es un poco extraño como sigues los sonidos en esta sección de la canción, pero acá supongo que debería ir azul por que ya va subiendo progresivamente el tono.

    01:06:788 (48,49) - un ctrl+g a estas 2 ... específicamente para enfatizar el cambio de samples.

    01:20:729 - un cambio de color en esta nota, es claro el sonido alto y tambien le das prioridad a la siguiente nota grande.

    01:35:376 - otra nota k aquí, para completar esta parte diferente de samples.

    01:48:612 (75,76,77) - en esta parte podría tener una combinación de (kdd k) o (kdddk) para diferenciar un poco (?)
    01:50:023 (83,84,85) - lo mismo aquí

    01:54:700 (120,121) - un ctrl+g a estas 2 ... yeah! yeah! (?)

    02:04:935 - esta nota está de mas...

    02:33:435 - una nota d aquí (?)

    02:48:612 - kddkddkddkdd
    02:50:023 - kkdkkdkkd ... aunque sea para seguir el aumento progresivo del sonido en esta sección.

    03:24:259 - cambia esta a k ... para seguir el sonido largo de "viento" ...
    03:24:965 - cambiala a k ... la misma razón que en 01:20:729-

    03:36:259 - Cambia esta nota a k .. mas que nada para hacer una variación y "cambio" de sequencia.

    03:57:876 - Borrar ... lo mismo queen 02:04:935-

    04:21:435 - es claro que este punto necesita una nota, pero el caso es dejarla con prioridad para anunciar otro cambio de secuencia (mi sugerencia sería cambiar a d la nota anterior y poner una k en esta)

    05:12:347 - misma situación de 00:07:406-

    05:23:641 - lo mismo de 00:18:700-

    05:29:509 - (en 1/8) el spinner podría terminar mejor aquí, es donde se acaba todo el sonido
Topic Starter
Raiden

Surono wrote:

Hey

>im out.gif
* why not 1/6 *dddk* from 00:24:259 - if the synth and beat sounds like that? synth is not going 1/6 here :( just a weird snap
* 01:40:494 - kat this? 01:40:318 (29,30,31) - these are high sounds keeping the white tick don structure for the background kicks
* 04:17:553 - feels needed to emphasize with kat for cymbal, bcus ddd.... orz the actual sound most accurate on the downbeat is a don since it is the way I did all even patterns
* 04:03:435 - seems too over emphasize if this kat, change to don so 04:26:023 - consistent? sure
* 05:26:376 (97,98,99,100,101) - wanna change it to dkkkd / kdkkd / kkkkd ? bcus 05:23:553 (86,87,88,89,90) - it same colors but differ sounds. true

fun map, I like evens pattern :^) *but i succ qwqwqwqw*

xtrem3x wrote:

(?)


General:

don = d
kat = k
Big Don = D
Big Kat = K


Exoplanetary

  • 00:07:406 - falta una nota k acá ... o es intencional? intencional, creo que incluso en el video de stream expliqué por qué uso triples en lugar de quints (cosa de intensidad)

    00:18:700 - esta sección es similar a la del punto anterior ^ ... cambialo a k creo que d representa mejor el beep boop

    00:23:906 (9,11) - un ctrl+g a estas 2 notas ... hm ok

    00:38:465 - es un poco extraño como sigues los sonidos en esta sección de la canción, pero acá supongo que debería ir azul por que ya va subiendo progresivamente el tono. cómo extraño? y creo que kkdkkd no es apropiado aún

    01:06:788 (48,49) - un ctrl+g a estas 2 ... específicamente para enfatizar el cambio de samples. no, 49 es claramente menos pronunciada

    01:20:729 - un cambio de color en esta nota, es claro el sonido alto y tambien le das prioridad a la siguiente nota grande. en todo caso el que debería cambiar es el de la nota grande, lo cual no haré porque le doy más importancia al kick en sí que al pitch del sonido

    01:35:376 - otra nota k aquí, para completar esta parte diferente de samples. no combina con la estructura que he decidido tener aquí (los 1/2 sólo al final de cada barra)

    01:48:612 (75,76,77) - en esta parte podría tener una combinación de (kdd k) o (kdddk) para diferenciar un poco (?)
    01:50:023 (83,84,85) - lo mismo aquíentiendo la sugerencia, pero aquí quería hacer el cambio de densidad más drástico, ya que la intensidad varía de forma más pronunciada en las siguientes secciones

    01:54:700 (120,121) - un ctrl+g a estas 2 ... yeah! yeah! (?) no quedaría bien con el ritmo de kat que he tomado aquí

    02:04:935 - esta nota está de mas... no, no lo está, escucha atentamente los kicks

    02:33:435 - una nota d aquí (?) why not

    02:48:612 - kddkddkddkdd
    02:50:023 - kkdkkdkkd ... aunque sea para seguir el aumento progresivo del sonido en esta sección. de la forma que está hecho también representa el aumento progresivo sin ser excesivamente repetitivo

    03:24:259 - cambia esta a k ... para seguir el sonido largo de "viento" ... es don específicamente para diferenciar de la siguiente nota y poder dar de esta forma énfasis a la big note
    03:24:965 - cambiala a k ... la misma razón que en 01:20:729- same

    03:36:259 - Cambia esta nota a k .. mas que nada para hacer una variación y "cambio" de sequencia. estructura de kicks en 1/1

    03:57:876 - Borrar ... lo mismo queen 02:04:935- misma respuesta

    04:21:435 - es claro que este punto necesita una nota, pero el caso es dejarla con prioridad para anunciar otro cambio de secuencia (mi sugerencia sería cambiar a d la nota anterior y poner una k en esta) hice algo

    05:12:347 - misma situación de 00:07:406- misma respuesta

    05:23:641 - lo mismo de 00:18:700- misma respuesta

    05:29:509 - (en 1/8) el spinner podría terminar mejor aquí, es donde se acaba todo el sonido considerando que el jugador va a mashear los botones para finalizar el spinner, no veo necesidad de acabar en 1/8
thanks for the unexpected mods o.o
Chromoxx
map seems pretty solid as a whole, my only problem is in the kiais at some points you're missing the strong main melody sounds and bass hits on stuff like 04:23:553 - which feels weird, unexpected and unnatural when playing, maybe fix this around a bit... I understand you may be doing this for variety purposes, but ignoring the stronger sounds of the melody which are otherwise followed well by using even patterns in a way that omits them isn't the solution here imo.

00:18:700 - feel like dkkkd would fit better here, just a random irrelevant thing i noticed on the side lel
00:25:318 (8) - move this to 00:25:406 - to be consistent with 00:28:141 - 00:29:553 - etc.
00:37:229 - move this to 00:37:318 - you're missing out a very strong bass hit here in favor of idk what..

if there isn't some special reasoning behind these kind of things that i don't understand i'd suggest cleaning them up in the rest of the map too :D

call me back (:
Topic Starter
Raiden

Chromoxx wrote:

map seems pretty solid as a whole, my only problem is in the kiais at some points you're missing the strong main melody sounds and bass hits on stuff like 04:23:553 - which feels weird, unexpected and unnatural when playing, maybe fix this around a bit... I understand you may be doing this for variety purposes, but ignoring the stronger sounds of the melody which are otherwise followed well by using even patterns in a way that omits them isn't the solution here imo. did something

00:18:700 - feel like dkkkd would fit better here, just a random irrelevant thing i noticed on the side lel was suggested by surono also, both work fine here
00:25:318 (8) - move this to 00:25:406 - to be consistent with 00:28:141 - 00:29:553 - etc. yea
00:37:229 - move this to 00:37:318 - you're missing out a very strong bass hit here in favor of idk what.. ye

if there isn't some special reasoning behind these kind of things that i don't understand i'd suggest cleaning them up in the rest of the map too :D

call me back (:
Chromoxx
discussed some other stuff,
bubbled.
Topic Starter
Raiden
ty!!!!
Akiyama Mizuki
already wow
zigizigiefe
da hell?!??!?!?!? insta-bubble?
Topic Starter
Raiden
If you do not have anything useful to contribute to this map or to anyone in here, please refrain from posting.
zigizigiefe

Raiden wrote:

If you do not have anything useful to contribute to this map or to anyone in here, please refrain from posting.
01:20:729 - There are hold sounds but there isn't slider
01:29:553 (19) - I don't think there is a sound except hold sound lol
Topic Starter
Raiden
why would I put sliders there when there are more than prominent sounds that can be tapped?
Volta
Hi.

[Exit]
  1. 01:21:082 - why is this session x0.50 , while 03:25:318 - is kept to x0.75 following the previous session? both sounds same lol
    well i would suggest to make the first session x0.60 so the first note is not overlapped. maybe do something similar to the latter session
  2. 05:06:965 ~ this session can lower the volume
  3. 05:18:259 ~ this session can lower the volume more
  4. 05:28:318 - try start the spinner here so it doesn't look so cramped. also end it at 05:29:553 - thx
you may call me back after that~
Topic Starter
Raiden

Volta wrote:

Hi.

[Exit]
  1. 01:21:082 - why is this session x0.50 , while 03:25:318 - is kept to x0.75 following the previous session? both sounds same lol
    well i would suggest to make the first session x0.60 so the first note is not overlapped. maybe do something similar to the latter session yeah it was intentionally lower in the beginning but i agree it looks a bit cramped lol, applied
  2. 05:06:965 ~ this session can lower the volume
  3. 05:18:259 ~ this session can lower the volume more
  4. 05:28:318 - try start the spinner here so it doesn't look so cramped. also end it at 05:29:553 - thx but the only reason it's 1/4 after the last note is because the background sound is already present but up until then there were soft 1/1 kicks, I don't think it's a problem to hit
you may call me back after that~
not replied = applied

tyyy
Volta
alright, map looks good now.

Bubbled #2 ~
Topic Starter
Raiden
thanks!!
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